Tussendoortjes

Heeft iemand tips voor tussendoortjes voor een hongerige (en grote) baby van 8 maanden?Ontbijt, lunch, diner, gepureerd fruit of stukjes fruit, alles gaat goed. Maar brood, fruit, groentehap kan ook niet de hele dag. Ik mis gewoon inspiratie voor 1 tussendoortje. <br />Ik kom niet verder dan baby liga (veel suikers..), rijstwafel of mais-chippies. Maischippies en rijstwafel zijn qua voedingswaarde ook echt te weinig. <br /> Wie vult aan?<br />
 
Ik geef wel eens een soepstengel of een extra groente hapje, kleiner en andere groente dan de "grote groente hap". Een beetje yoghurt kan ook nog? Verder ga ik meelezen want soms weet ik ook niet meer wat ik moet geven.
 
Beetje yoghurt (eventueel met wat fruit / gepureerd fruit), cracotte, rijstwafel, maischippies, stukjes zachte groente (gestoomde worteltjes, boontjes, komkommer, tomaatjes) of een extra stuk fruit, smoothie.
 
Tomaatjes, paprika, komkommer, wortel.
Soepstengel, cracottes, creamcracker.
Rozijntjes, suikervrije snoepjes (bijvoorbeeld Hema sterretjes), gedroogd fruit als abrikoos of dadels.

Daarbij zou ik wel de max van 2 a 3 tussendoortjes aanhouden. Meer is echt niet nodig
 
Van de kleine keuken hebben ze appel/dadel reepjes. Die sneed ik in erg kleine stukjes. Maar vanaf het moment dat ze beter werd in kauwen. Dat kan ik niet inschatten. Vanaf 10/11 maanden kon ik m al in zn geheel geven. 
Rozijntjes hetzelfde.
Ik bakte ook wel eens een gezonde variant van bananenbrood, wat ik dan in plakken invroor. Zelfde voor kikkererwt/spinazie pannekoekjes. Daar heb je wel een tijdje tussendoortjes van. 
Beetje yoghurt of stukken groenten zoals komkommer (lekker met tandjes), restjes van avondeten (zoete aardappel stukjes, bloemkool stukken etc). 
Een cracker met dun pindakaas erop. 
Ik zocht vaak naar de tussendoortjes met veel voedingsstoffen erin. Mijn dochter had het nodig. Dus juist niet rijstwafels en maispuffs
 
Terug
Bovenaan