tussendoortjes

Ik las net in een aantal reacties dat je je kindje ook wel een soepstengel kan geven, maar dit durf ik helemaal niet. Ik ben bang dat mijn dochter daarin stikt.
Ze is nu bijna 7 maanden! Ze krijgt 4 flessen, een half potje fruit, half potje groente en wat drinken tussen door.
Hoe moet je dan zo'n tussendoortje geven?
 
Als je straks overgaat op 3 flessen, dan kun je een fles vervangen voor wat drinken en daar een koekje bij. En dan bijvoorbeeld een soepstengel, of een liga. Ik ben begonnen met liga, die smelt lekker weg. Is lekker smeren in het begin hoor hahaha. En in het begin bleef ik er ook altijd wel bij als mijn zoontje een koekje kreeg. Je hebt ook van bambix wel koekjes en er zijn ook kleine rijstewafeltjes voor deze leeftijd. Het is even uitzoeken wat je dochter het lekkerste vind. Lange vingers zijn hier ook favoriet, maar daar zit weer suiker in.
Heel veel succes met je dochtertje.
Groetjes Renate
 
Je moet je baby nooit alleen laten met wat te eten. Als je kind zich verslikt en het komt er niet snel genoeg uit, dan kun je met je vingers het mondje leeghalen.
 
En houd ook wat te drinken in de buurt! Diksap of water ofzo, want soms brokkelt er een stukje af, dan kunnen ze het makkelijker weg krijgen.
De bambix startkoekjes doen het hier ook goed! (dochtertje 6 mnd) en ik heb net de baby-rijstwafeltjes gekocht. Ben benieuwd!
 
Je kunt gewoon langzaam kleine stukjes proberen of ze het eet. Zie je dat ze het meilijk heeft maak het dan even iets vochtig, maar bij mijn dochter van 9mnd ging het meteen goed en bij de oudste ook dus gewoon proberen.
 
Terug
Bovenaan