Tussendoortjes

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

weer even een vraagje...
Hoeveel en wat geven jullie eigenlijk aan tussendoortjes?
Ik zat me pas te bedenken dat ik nog zo "braaf" als tussendoortje het schema aanhield van een koekje (geef ik in de ochtend) en een fruithap (geef ik in de middag).
Ik heb toevallig vorige week een keer rozijntjes gegeven en toen bedacht ik me...nu ze groter is..moet ze niet wat meer tussendoor? Of is dat niet nodig?

Verder nog een andere vraag...
Warmen jullie gewone (koe)melk op in de pan of in de magnetron? Of geven julie koud.
Ik ben nu zo'n beetje van poedermelk aan het overstappen op gewone melk, maar als het zo koud is van ze het (helemaal) niet lekker.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes, Bianca

Hallo,

Nu Tijn ruim 2,5 is houd ik me nog steeds aan het schema van eerder. We eten 's ochtends om een uur of 10 fruit en soms daarna nog een soepstengel en 's middags om een uur of 3 nog weer fruit en wat lekkers of alleen wat lekkers. Als dekinderen al vroeg wakker zijn 's middags dan krijgen ze nog wel een extra soepstengel of rijstwafel, of een extra stuk fruit, maar meer hebben ze volgens mij ook niet nodig. Bente krijgt om 5 uur altijd wel al honger, maar omdat we pas tegen 6 uur eten, krijgt ze dan vaak nog een stuk rijstwafel of soepstengel. Tijn krijgt soms ook al honger, maar die eet tegenwoordig slecht groente en die geef ik dan alvast een stuk komkommer, worteltjes of tomaatjes, zo komt hij dan toch aan zijn vitamientjes.

Wat betreft de melk...... Die warmde ik altijd gewoon op in de magnetron. Tegenwoordig lust Bente hem ook koud, wel zo makkelijk. Misschien handig om eerst gewoon warm geven en dan steeds iets minder warm maken.

Groetjes Danielle

Hoi Bianca,

Ik houd me ook nog steeds braaf aan het schema hoor. Niks mis mee dacht ik zo. Zit een duidelijke regelmaat in van slapen en eten. Ik ben zelf iemand die op uur en tijd moet eten, want anders wordt mijn suikerspiegel te laag en beginnen mijn handen te trillen. Dat is geen prettig gevoel.
Wij eten 's morgens brood of onze meid krijgt een papfles (dit laatste alleen op de dagen dat ik werk). Omdat ze 's morgens nog gaat slapen krijgt ze rond half 11 haar fruit. Dan rond half 1 gaan we een boterham eten. 's Middags gaat ze ook nog even naar bed en dan slaapt ze vaak tot half 4. Rond 4 uur krijgt ze dan nog een koekje of wat fruit. Ligt er net aan wat ik in huis heb. Op dit moment heeft ze druiven (zonder pitjes) als favoriet. Maar een lange vinger, doosjes rozijnen of zoiets gaat er ook wel in. Ze vindt trouwens peperkoek ook heel erg lekker. Dus ik heb van die kleine pakjes gekocht, weet even niet meer hoe ze heten.
Tegen half 6, 6 uur gaan we warm eten. Dan heeft ze ook echt honger. Voor de rest krijgt ze eigenlijk niks te eten tussendoor, wel drinken. Maar omdat we vaste eettijden hebben komt ze ook niet om iets te eten vragen. Het tussendoortje 's middags krijgt ze extra zo laat omdat ze anders om 5 uur vervelend wordt van de honger. Nu overbrug ik dat stukje.

Ik vind het wel prettig met dit schema, maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Tja en wat is braaf, ik denk dat het gewoon regelmaat is en dan is alleen maar fijn voor een kindje. Geeft ook veel duidelijkheid. En als jouw kindje het er goed op doet lekker zo doorgaan.

Groetjes Anne

Hier ook nog steeds meestal 2 tussendoortjes. 's Ochtends fruit en 's middags iets lekkers, een snoepje of koekje maar ook wel een chips of blokjes kaas. Af en toe krijgen ze 's middags nog een keer iets.
Mijn oudste is 3 1/2 jaar en die mag op zaterdagavond opblijven en krijgt dan nog iets lekkers.

Ook Zifjon ( 16 maanden)zit nog steeds op zijn oude schema maar ik probeer wel zoveel mogelijk te wisselen met tussendoortjes: Dit is zijn schema:

ontbijt: bord pap van 200 cc melk en bambix
Tussendoortje: diksap met fruit
lunch: 2 both met 100 cc melk
Tussendoortje: diksap met koekje, komkommer, rozijnen, yoghurt of wat ik net in huis heb.
Diner: wat   de pot schaft
voor het salpen gaan 200 cc met bambix anders wordt hij echt nog wakker.

Hoi,

Myrthe krijgt soms, niet altijd in de ochtend een lange vinger of een nijntje koekje.
Als ze in de middag wakker wordt krijgt ze fruit. Wij eten pas om 18.30u en om die lange tijd te overbruggen krijgt ze soms (als ze vroeg fruit gegeten heeft) nog een lange vinger en bij sesamstraat een doosje rozijntjes.
Verder 'snoept' ze graag mee tijdens het koken, lekker groenten enzo.
Melk heb ik geen ervaring mee. Myrthe lust hetv gewoonweg niet zonder pap. Dus hier nog een papfles. Wordt nog wat asl we zo op vakantie gaan in een bungalowtent.

Liefs Reneke

hihihi nou, hier dan iemand die zich net zo braaf aan het schema houd.

sochtends krijgt nathalia (nog steeds) een pap fles.
(brood op pap op een bordje moet ze niet)
tussen 8 uur en 12 uur krijgt ze een koekje (heb veel verschillende koekjes, dus wordt afgewisseld)  of rijstewafel.
rond 12 uur een boterham, soms 2, ligt er aan hoe die 1e er in gaat :D met beker melk
in de middag krijgt ze fruit, meestal een appel en een banaan.
tussen 5 en 6 avondeten, met de pot mee.
7/8 uur pap fles en dan naar bed.

maar moet ook zeggen, dat als ik bv tumtummies aan het eten ben, zij er ook wel 1 krijgt
of een spekje ofzo
rozijntjes krijgt ze soms ook wel hoor.

kanna mijn idee geen kwaad, gewoon daarna tandjes een keer extra poetsen

liefs, do

p.s. de melk flessen warm ik nog steeds op hoor in de magnetron, smiddags krijgt ze wel koud, maar dan haal ik het een half uur (met warm weer een kwartier) van te voren uit de koelkast, zodat het niet ijskoud is.

Nou dat is fijn om te lezen, dat heel veel mama's zo "streng" aan het schema houden.

Ook hier een duidelijk slaap en eet schema.

Noah krijgt om 9.00 uur pap
Dan om 11 uur fruit
slapen
13.00 uur een boterhammetje en 150cc melk
15:30 krijgt hij iets lekkers en water met een sap. ( het lekkers varieert van een koekje, rozijntjes, een stukje paprika ofzo iets)
slapen
17:00 uur warm eten, ook altijd wat de pot schaft
19:30 120cc melk.

Ik warm de melk altijd iets op. zo'n 20 seconden, want anders moet meneer het echt niet. En de avond fles doe ik iets warmer, want het is toch heerlijk zo'n warme buik voor het slapen. Ik vind het fijn om te lezen, dat meer kindjes nog die laatste fles krijgen, want het cb vind dat ik er mee moet stoppen, maar hij vind het nog zo lekker. En wat is er nou mis met een lekkere warme buik??

Terug
Bovenaan