Tussendoortjes

Hoi,

ik wil de fles/borst voedingen af gaan bouwen van 4 naar 3 per dag.
De voeding van 11 uur 's morgens wil ik gaan vervangen door een heel potje fruithap (kreeg nog maar een halve), maar wat voor tussendoortje kan ik mijn kindje 's middags nog eens geven?

Geven jullie bij zo'n potje fruithap ook nog wat te drinken? Hoeveel?

Hai Caat,

Ik maak zelf fruithap klaar en dan wil het nog wel eens verschillen hoeveel ze krijgt. Dat kunnen 2 gepureerde nectarines zijn, maar bijvoorbeeld gisteren had ze een banaan,appeltje, halve kiwi en 10 frambozen!!! En ik dacht dat ik wat over zou houden, maar ze had het allemaal op!!!!!!!!!!
In fruit zit genoeg vocht, dan geef ik meestal niks extra's. Nu met het warme weer soms wat water.
Tussen de middag krijgt ze een 3/4 boterham en fles melk. Na haar slaapje krijgt ze altijd 150ml diksap en de tussendoortjes varieren. Een broodkorst, een liga 2de stap, een rijstewafeltje.

Succes ermee!!
GR Antoi

Mijn meisje krijgt ook behoorlijk wat fruit. Meestal maak ik 200 gram, giet ik af in een potje (voor fruithap van 6 maanden)... ik maak het gelijk voor 2 dagen!
Mijn meisje krijgt nog 3 flessen van 180 cc +6, waar ik soms extra water in doe, daarnaast bied ik haar wat diksap aan om 11.00 en 15.00 en voordat ze naar bed gaat. dit gaat er altijd in.... (vaak 200 cc of meer) het is echt een zuiplapje. Ik denk zo: liever beetje teveel vocht dan te weinig... ze plast veel en het gaat niet ten koste van haar eetlust.

Ze krijgt bijna niets tussendoor, af en toe een lange vinger of een biskwietje of liga eerste stap.... maar nog geen hele...

Loïs eet zo'n 200 gram vers fruit.... daarnaast krijgt ze 200 gram groente, beetje yoghurt, 3 flessen 180 cc+6 en 200 cc diksap.
Het diksap krijgt ze eigenlijk door de hele dag heen, meestal als ze uit bed komt. En als ze weer naar bed gaat bied ik wat aan. Maar om 11.0 uur en om 15.00 uur drinkt ze er eigenlijk het meeste van.

xx Succes!

Terug
Bovenaan