tussendoortjes

Mijn zoontje is nu 10 maanden. Ik geef hem als tussendoortjes meestal een soepstengel of rijstewafel, en heel soms een danoontje. Nou ben ik benieuwd wat jullie aan tussendoortjes geven? Wat mag hij al en wat echt niet. Ben niet zo van de suikerhoudende producten. Maar bijv eierkoek, ontbijtkoek of kaas?

Groetjes
 
Danoontje doe ik niet aan, maar eierkoekje, lange vinger, nijntje koekjes, rozijntjes, ontbijtkoek, cherry tomaatjes en fruit natuurlijk.
Kaas lijkt me ook prima of een stukje worst.
 
Even denken hoor, een gewoon maria kaakje, hier worden de volkoren kaakjes ook erg lekker gevonden. Je kan kleine eierkoekjes halen bij bakkerij t stoepje. (staat vaak op de markt) bij de supermarkt heb je ze ook wel maar daar zit heel veel suiker in.

En wat hier ook lekker wordt gevonden is paprika, kleine tomaatjes, stukje komkommer, rozijntjes, smoeltjes met fruit erin (zijn een soort koekjes), nijntje biscuit en dat was het geloof ik wel.
 
Ik doe nog niet aan tussendoortjes. Loïs heeft genoeg aan fruit, groente, toetje, boterham en 2 flessen en een beetje sap. Wanneer ze er wel aan toe is ga ik wel op de gezonde/low-calorie toer. Ze is al aan de forse kant en ik wil niet dat dit door haar eetpatroon komt.
 
Ik doe nog niet aan tussendoortjes. Loïs heeft genoeg aan fruit, groente, toetje, boterham en 2 flessen en een beetje sap. Wanneer ze er wel aan toe is ga ik wel op de gezonde/low-calorie toer. Ze is al aan de forse kant en ik wil niet dat dit door haar eetpatroon komt.
 
Met tien maanden gaven wij hier ook rozijntjes. Kaas en worst zou ik niet elke dag geven, want daar zit ook best veel zout in..... Maar zo af en toe deed ik dat ook weleens!
En als ze ''s-middags echt nog honger had, gaf ik gewoon nog een keer fruit. 1 kiwi of 1 mandarijn, niet al te veel, want anders at ze niet met het avondeten.
 
Onze zoon is nu 8 maanden en krijgt 2 keer een tussendoortje. 's Morgens fruit met liga en 's middags een soepstengel of liga. Rozijntjes heb ik geprobeert maar dat ging nog niet helemaal goed, volgende week nog een keertje proberen!

Groetjes,

Miriam
 
Rozijntjes, rijstewafel, fruit, (volkoren) biscuitje, liga, nijntje biscuit, (volkoren) soepstengel...'t is allemaal al genoemd, maar dat gaf ik dus toen Daniel zo'n 10 maanden was.

Groetjes, Yvette
 
Terug
Bovenaan