tussenliggende tijd middagdutje tot 's avonds slapen gaan

Mijn kleine meid is nu 3 maanden. Om een uur of 8:00 's ochtends word ze wakker dan ga ik haar verzorgen en voeden en spelen. Om 10:00 is ze zo moe dat ik haar te bed leg voor een ochtend dutje. Als ze dan wakker word doe ik weer hetzelfde verzorgen, voeden en spelen en dan rond 13:30/14:00 gaat ze weer te bed voor een middagdutje. Als ze dan rond 15:00/16:00 weer wakker word doe ik weer hetzelfde. Mijn probleem is of eigenlijk die van mijn dochter, de tijd dat ze wakker word na haar middagdutje en weer gaat slapen om 19:00/20:00 en de tijd die daar tussen zit duurt te lang. Ze is dan zo ontzettend moe dat ze eigenlijk al eerder moet gaan slapen. Maar een ochtend dutje ken ik, een middagdutje en 's avonds naar bed voor de nacht maar wat doe ik tussen het middagdutje en 's avonds gaan slapen. Ze moet ook nog even eten en om de dag een badje. Hopelijk hebben jullie een oplossing.
 
Hoi ikzelf heb een dochter van 8 maanden,ze doet nu twee slaapjes overdag,maar toen ze nog wat kleiner was waren er dat wel drie,voor een baby van 3 maanden is het best een lange tijd om wakker tezijn vanaf 15.00 of16.00 tot de avond .ik zou haar wanneer ze echt moe is rond 18.00 nog een keertje laten slapen als ze daar behoefte aan heeft,en dan zal ze avond wel wat later gaan slapen maarja mij maakte dat niet uit,succes ermee
 
Wij deden onze kleintjes tot zeker een maand of 6 nog tussen 17 en 18 uur naar bed... daarna om 20 uur er in. Gewoon nog even weg leggen dus en haar er na een uurtje of anderhalf uit haar bedje plukken. Dan heb je genoeg tijd om haar nog even te badderen en haar avondvoeding te geven.

Succes en geniet ervan... ze zijn zo snel groot!
 
Hier ook maar 2 slaapjes bij 3 maanden en nu bij 8 maanden nog steeds. Heeft niet meer slaap nodig en is om 20.00 uur dan ook echt vertrokken voor een nacht vol slaap tot 7.15 uur.
 
Hallo,
Ik heb een zoontje van nu 3 maand.
Hij wordt 's ochtends rond half 8 uit zichzelf wakker. Dan krijgt hij zijn eerste fles/ verschonen. Daarna (als ik geen plannen heb) gaat hij weer naar bed en slaapt tot ongeveer half 10 a 10 uur.
Als hij dan wakker is ga ik hem wassen/in bad doen/ douchen. Daarna even "spelen" en rond 11 uur weer de fles. Na deze fles is hij meestal wakker tot een uurtje of half 1, 1 uur. Rond die tijd gaat hij weer naar de bed. Rond half 3 maak ik hem wakker en krijgt hij de fles/verschonen.
Na die fles even weer "spelen". Ongeveer rond 16.00/16.30uur valt hij in slaap in zijn box.
Rond half 7 weer de fles/verschonen. En daarna rond 19.30/20.00uur gaat hij naar bed.
Ongeveer rond 22.00/22.30uur krijgt hij zijn laatste fles en slaapt dan door tot de volgende ochtend.
Soms heeft hij ook van die dagen dat hij eigenlijk weinig tot niet slaapt overdag.
 
Mijn kleintje van 12 weken slaapt een stuk meer. Sochtends van 8 tot 10 dan van 12 tot 3 dan van 5 tot 9 en dan van 10 tot volgende ochtend.. soms denk ik wel eens dat hij teveel slaapt? tijden verschillen wel ligt aan hoe laat hij wakker is soms komt hij ook om.6 uur sochtends al.. misschien omdat hij zoveel slaapt.
 
Terug
Bovenaan