tussenmaat slaapzak/trappelzak?

<p>onze dochter is nu 4,5 MND en ik wil haar graag in een trappelzak in bed neerleggen omdat ze geregeld dwars ligt in bed of ik haar zonder dekens aan tref</p><p> </p><p>maat 70 is te klein, kunnen haar beentjes niet gestrekt zijn </p><p>maat 90 verzuipt ze in (grote armsgaten en hals) waardoor het gevaarlijk is</p><p>waar kun je voor een betaalbare prijs een tussen maat vinden? </p><p>het liefst 1 zonder mouwen. anders is het zo warm. tips ????? </p>

Hema heeft slaapzakken in de maten
68/80 en 86/104, wellicht dat de kleinere maat past? Handige is dat je het thuis kan proberen en eventueel terugbrengen, makkelijker dan wanneer je een dure in een ‘babywinkel’ aanschaft. 

Hema heeft idd maatje 68-80, prima voor jouw kindje denk ik.
Zelf ben ik al gauw overgestapt op slaapzakken van 90cm, ik zie het gevaar niet zo. Als je maat 90cm aandoet en de onderkant wegstopt onder het matras, ksn ze er niet met haar hoofd in komen. Al geloof ik niet dat dat zo snel gebeurt. Ik werk op een kinderdagverblijf en heb nog nooit een kindje zien 'verdrinken' in  een slaapzak 

De action heeft ook wel eens katoenen zonder mouwen. Zelf veel gebruikt. Vond ze heel prettig en niet zo duur. 

Ik heb er 1 van de Hema in 80 en 1 van bambino (kruidvat) in 80. Die van Bambino heeft een smalle hals viel me op. 
Ik kreeg overigens als tip als de hals te wijd is, om 'm zelf wat smaller te maken met een aantal steekjes. Aan beide kanten gewoon een stukje dicht stikken met naald en draad. Werkte hier ook prima en is makkelijk uit te halen als het nodig is. 

Terug
Bovenaan