Tussentijds steeds wakker

Hi,

Ik heb even een vraagje. Mijn kindje is nu 3 maanden oud en het gaat opzich hartstikke goed hoor. We hebben een goed ritme te pakken (fan van ria blom). Alleen slaapt hij tussen de voedingen erg onrustig.

Meestal slaapt hij een uurtje, huilt dan wat en valt dan weer voor een half uurtje in slaap. Soms is hij wel een uur aan het mopperen. ik haal hem dan niet uit bed, want het is dan nog geen tijd voor een voeding. Hoe doen jullie dat? Ik ben namelijk bang dat ik hem uit zijn ritme haal als ik hem tussentijds uit bed ga halen. Dan klopt er niets meer van het ritme dat we hebben opgebouwd.

Groetjes
B
 
hoi hoi,
naar mate je kindje ouder wordt, slaapt hij minder tussen de voedingen in. mijn meisjes zijn morgen 21 weken en slapen vaak maar 10 tot 20 minuutjes tussen de voedingen in en soms ook helemaal niet. dan willen ze spelen of liggen ze gewoon lekker rond te kijken en zich zelf bezig te houden. wij halen ze ook gewoon uit de box als ze lekker wakker en actief zijn en spelen wij lekker met ze. ze hebben wel hun dutje dat ongeveer een uurtje is, maar dat is zeker niet tussen elke voeding in, maar ongeveer 1 of 2 keer per dag.

groetjes,
petra
 
Hoi,

Zoals al gezegd gaat een kindje minder slapen, je hoeft ook niet te wachten om hem uit bed te halen tot de volgende voeding.
Je kunt hem ook na de voeding wat langer laten spelen even in de box of wat knuffelen.
Het is trouwens ook normaal dat kleine kinderen tussendoor vaak wakker worden, dit gebeurd ook s'nachts vaak, je kunt ze het beste laten liggen tot ze echt wakker zijn een beetje huilenis niet erg!!

Gr MJ
 
Ons dochtertje (12 weken) heeft dit ook. Het CB adviseert inbakeren, maar dan ontraadt de chiropractor... handig! Nu gebruiken we overdag de puckababy: is net wat minder heftig dan inbakeren en ze slaapt beter. Het gaat niet altijd goed, maar soms slaapt ze twee uur! Heerlijk!
Als ze wakker is, horen we aan haar huiltje of ze goed wakker is/ of nog moe is. Is ze moe, dan krijgt ze haar speentje en slaapt soms weer een uur. Als ze wakker is, ligt ze vaak te kletsen of huilt ze 'niet moe', dan mag ze eruit.
Het heeft wat tijd gekost, maar nu gaat het stukken beter en dan kunnen we weer proberen af te bouwen. 's Nachts slaapt ze wel goed en wordt ze niet steeds wakker, dus dan gebruiken we geen bakerslaapzak.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan