Tussentijdse bloeding

<p>Hey meiden, het volgende.. Ik ben op 1 juni gestopt met de nuvaring. Elke cyclus was netjes 28/29 dagen sindsdien. In oktober heb ik voor het eerst gewerkt met ovulatietesten. Op dag 15 van de cyclus testte ik overduidelijk positief. Ik verwachtte dus gewoon rond dag 29 ongesteld te worden, maar het duurde een week langer. Ik werd dag 36 pas ongesteld. Maargoed, ik was allang blij dat er weer een nieuwe cyclus begon. Vervolgens kreeg ik op dag 7 in de avond eenmalig een helderrode bloeding, die ook gelijk daarna stopte. Nu heb ik vanochtend, op dag 12 van mijn cyclus, behoorlijk wat donkergekleurde bloeding gekregen.</p><p>Deze tussentijdse bloeding heb ik afgelopen maanden niet gehad en tijdens het gebruik van de nuvaring ook niet.. Weet iemand waardoor dat komt? Heeft dat de maken met het 'ontpillen' van de nuvaring? Nu is het wel zo dat de nuvaring heel erg weinig hormonen afgaf.. Of was het misschien een 'mislukte' bevruchting/innesteling de vorige ronde? Ben benieuwd wat jullie denken!</p>

Hoi
Hier in september gestopt met nuvaring.
Heb al een natuurlijke cyclus gehad van 29 dagen en 24 dagen maar geen tussentijdse bloedingen.
Voor de pil/nuvaring was ik wel super regelmatig dus ik denk dat mijn lichaam zich toch moet aanpassen.
Bloedingen gebeuren soms door schommelingen in je hormoonbalans, ook een ovulatiebloeding is mogelijk.

Terug
Bovenaan