tut afleren?

Hoi hoi

Mijn zoontje Tim is alweer ruim 4 maanden (ben de wekentelling kwijt :)). Hij doet het goed, drinkt en groeit goed, ontwikkelt zich ook prima.
Het enige waar mijn man en ik mee zitten, zijn de nachten. Op zich slaapt Tim zelf de hele nacht door, maar varierend van 1 tot 10x per nacht word hij half wakker en dan wilt hij zijn tut. Dat betekent dus dat wij er uit moeten. Tim word niet echt wakker, heeft dus ook geen honger ofzo...
Ik ben op zich niet tegen de tut, al helemaal niet als het alleen tijdens het slapen is. Ik vind het ook niet erg om 1x per nacht er uit te moeten, maar 10x....
Mijn man en ik zijn hierover in dubio: heeft het nu al zin om Tim te gaan leren zonder tut in slaap te vallen? Dus ook overdag geen tut meer (overdag kan hij het ook doen, tijdens zijn slaap om de tut zeuren, maar dan vind ik het dus niet erg). Of is het nog te vroeg?
Binnenkort wil ik beginnen met papflessen, dus de laatste voeding een papfles (hij krijgt nu nog 5 flessen, dan wil ik ook terug naar 4 plus hapjes), misschien dat dat helpt?

Zijn er mensen met ervaring?

hoi, ons dochtertje is inmiddels alweer ruim 4,5 mnd en heeft ook een tutje, ze heeft hem eigenlijk altijd als ze wil slapen en in het begin om de zuigbehoefte te bevredigen ( zat eerst aan de borst toen aan de fles) als ze 's avonds naar bed gaat krijgt ze haar tut en die halen wij er dan weer uit als wij zelf naar bed gaan soms heeft ze hem zelf al uitgegooid. sinds 3 dagen wordt ze in de ochtend wakker een paar minuten voor mijn man zijn bed uit gaat dus denk dat ze daarop slappt tegenwoordig doe hem er dan weer in en dan slaapt ze gewoon weer door. overdag heeft ze hem tegenwoordig steeds minder in omdat ze hem elke keer uitspuugt of uit haar mondje haalt om er vervolgens met grote ogen naar te kijken ;) hoe ze die weer terug in haar mond krijgt. wij gaven ook een papfles op de laatste voeding maar dat maakte niets uit ze sliep met of zonder even lang altijd van 20.30 tot 9.00 dus die papfles geven we niet meer. ze krijgt nu 3 flessen van 200 cc en de laatste fles 240 cc. hapjes beginnen we nog niet mee want haar darmpjes reageren er niet goed op we hebben het al meerdere keren geprobeerd maar ging gewoon niet goed. nou heeft ze naast die 4 flessen verder ook niets nodig want ze groeit als kool dus echte hollandse welvaart, kind van d'r vader zeg ik altijd maar ;) ( 7 kilo, 63,5 cm)

persoonlijk zou ik de tut nog niet afleren omdat ik wil dat ze begrijpt dat het tutje weggaat en niet meer terug komt ik kan nu moeilijk aan ons guppie uitleggen dat ze hem niet meer krijgt.

snap wel dat het in jouw situatie anders ligt en misschien moet je het gewoon maar eens proberen en kijken hoe het gaat, even volhouden denk ik en een paar slapeloze nachten maar misschien geeft ie wel toe en gaat ie gewoon door zonder tut. misschien kan je zelfs proberen dat ie hem 's nachts niet meer krijgt en overdag wel???

succes hoop dat je er wat aan hebt..

groetjes non

Hoi,

Onze Iris is nu 5 maanden en doet de fop zelf in....ERRUG handig!!! Heel af en toe gooit ze hem te ver weg en dan moeten we alsnog, maar meestal is dit niet meer nodig. Het wordt dus makkelijker.

Groetjes

hoi,

ik heb een tweeling meiden van bijna 5 mnd (8wk te vroeg geboren) en elisa had ook heel erg zuigbehoefte..en moesten we die speen tig keer in dr mondje doen gek werden we ervan..ook overdag,snachts viel het mee..ik heb dit toen met de kinderarts overlegd omdat ik ervan af wilde maar ze zei dat babys nou eenmaal die zuigbehoefte en troost nodig hebben en dat dat vanzelf minder word..en idd!! opeens hoefden we haar niet steeds die speen te geven..liet haar dan ook weleens gewoon huilen hoor 10 min..toen ze dr handjes doorhad is ze gaan duimen!! en veel mensen zouden daarvan balen omdat je dat moeilijker kunt afleren maar ik ben er blij mee want de speen hoef ik eigenlijk nooit meer te geven! nu duimt ze dus als ze moe is en valt zo in slaap!
ik weet hoe vermoeiend het kan zijn en ik hoop voor je dat het snel beter gaat! het echt afleren lukt denk ik nog niet..maar je kunt het natuurlijk proberen.succes ermee!

groetjes zonnetje

En het duurt niet heel lang meer voordat ze hem zelf kunnen pakken als hij gevallen is...
Oke, in gebroken nachten is alles langer dan 1 nachtje eigenlijk teveel...
Is een knuffeltje of tut-lapje eraan niet een ideetje? Wel iets waar ze niet in kunnen stikken oid natuurlijk!
Succes in elk geval!

Ik heb hier hetzelfde probleem, hij kan hem ook wel zelf pakken, alleen is in de nacht naar mijn idee niet wakker genoeg om hem zelf te pakken. Overdag lukt hem dat wel namelijk. Ik weet het dus ook niet..:(

Terug
Bovenaan