TV en baby's..

A

Anoniem

Guest
Wat is jullie mening over baby's en televisie.. ??

Ik las laatst een artikel op internet dat ze het in Frankrijk willen verbieden dat baby's tv kijken. Het zou ze belemmeren in de ontwikkeling en ze slapen slechter. (klinkt logisch van al die 'prikkels'). Kortom, er is een heel gedoe daar over dit onderwerp.

Bij onze oppas staat veel de televisie aan en onze dochter is dan ook een-en-al gefocus't op de tv. Het lijkt wel als een magneetje te werken, zo interrassant vind ze het. Tja, verbieden kan niet, er zijn daar meerdere kinderen (wel ouder dan haar, ze is pas 4 mnd), die wel tv kunnen en mogen kijken.

Maar thuis zet ik d'r beslist niet voor de tv. In het begin was ze nml héél erg gevoelig voor prikkels. Ik wil haar daar niet aan laten wennen, dan wil ze later alsmaar tv kijken denk ik dan. Of is dat te ver gezocht en overdreven?

Wat is jullie wening hierover en zetten jullie de kindjes wel eens voor de tv?

Hallo
Ik ben zelf van het voorjaarforum 2008 mijn zoon word nou 3 jaar en mijn dochter word 8 oktober 8 maanden en ze kijken allebei tv.Mijn zoon kijk heel veel naar nick junior naar dora ,diego en nog meer van die progamma en het wonder team erg leuk vind ik ook leuk is met kleine dieren dat ze iemand altijd in nood gaan helpen . Mijn zoon telt al heel goed en praat al engels en weet al heel veel voor iemand van zijn leeftijd en dat pikt hij dus op van de tv die progamma zijn heel educatief het kan geen kwaad je kan ze gewoon een bepaalde tijd ervoor zetten en dan weer wat anders doen mijn dochter vind nick junior ok leuk en ook babytv we hebben namelijk digitale tv .Het kan geen kwaad ik ben afgelopen maandag nog naar het cb geweest met allebei ze vonden mijn zoon uiterst intelligent soms klapperen mijn oren ook van he hoe weet jij dat nou

Hoi,

zelf ben ik ook geen voorstander van tv voor kinderen, maar Joris vind het geweldig. soms kijkt hij even mee als hij op schoot zit of de tv in zijn buurt is en aanstaat, maar ik kan hem net zo makkelijk in de box leggen met speelgoed dat vind hij ook geweldig, ik denk dus dat hij nog niet went. ook doe ik het als afleiding als ik zijn nageltjes wil knippen, want hij is zo beweeglijk. hij is nu 4 maanden.

gr floor

Als ik met Sofie aan het spelen ben of als ze in de box ligt (staat heel handig naast de tv ;-) ) dan gaat de tv uit. Maar als ik aan het voeden ben staat ie wel aan.
Soms kijkt ze samen met papa tv, ze vindt de bewegende beelden helemaal geweldig!
Ik vind het niet erg als ze er af en toe naar kijkt, maar wil wel dat dit geen gewoonte wordt. Toen ik klein was werd er ook bijna geen tv gekeken, zodra het kon gingen we lekker buiten spelen. En als het slecht was lekker binnen met de barbies!

Groetjes Marije
mv Sofie, 17 mei 08

Hoihoi,

Evy is ook gefascineerd van de tv. Al die gekleurde beelden en geluiden zijn ook zo interessant.
Hij staat hier soms aan, als ze de fles krijgt. Ze wordt hier rustiger van. Voor de rest heb ik meestal de radio of een cd met kinderliedjes opstaan. Denk idd ook dat ze er wel wat van oppikken.
Maar als ze straks wat gerichter tv gaat kijken, dan laat ik haar naar een paar kinderprogramma's kijken en alleen op bepaalde momenten. Ze moet ook leren zich zo te amuseren met haar speelgoed enz.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hier zag ik gister dat Joah stiekem meekijkt haha.
Hij kan vanuit zijn wipstoel in de box de tv zien.
Ook kijkt hij vol belangstelling al shij op schoot zit.

Maar ik zet hem nog niet bewust voor de tv als de meiden tv kijken hoor. tv kijken kunnen ze nog lang genoeg.

Hej!

Soms zet ik Linde heel fftjes in het wippertje bij de jongens voor de TV. Niet vanwege het TV kijken maar meer voor 4 handen die dan even kunnen bijspringen omdat ik moet koken of wat ook. Maar de jongens kijken lawaai TV (!) en dus laat ik haar maar héél kort erbij. Ze is wel gefascineerd door de bewegende kleuren en geluiden die nieuw zijn. Maar babyTV staat hier nog niet aan hoor. Ik zie mijzelf als erg leuk amusement voor haar (dus.... hi,hi,hi). Maar de jongens kijken elke dag voor het eten. Voor hen is het ontspanning na een dag school, sport etc. Weer heel anders he. Liefs Pippi

Terug
Bovenaan