tv kijken

Hoi meiden,

wat ik me afvroeg, hoelang, wanneer en wat kijken jullie peuters op tv.
Isis kijkt behoorlijk veel tv, vooral als wij het niet begrenzen. Varieerend van Bob de Bouwer, het zandkasteel tot teletubbies en finding Nemo (is ze helemaal wild op) Uurtje of twee haalt ze wel op een dag. Ik ben het nu wel aan het inperken, wat niet tegenvalt, maar wij zijn zelf ook behoorlijke tv kijkers, dus daar moeten we ook alert op zijn en het goede voorbeeld geven= tv uit en bijv. (luister)cd-tje op of helemaal stilte.Isis begint de dag met tv kijken, hebben wij ook zelf 'aangeleerd' Eerlijk gezegd kan het ook fijn zijn, heb je je handen vrij! Ben benieuwd naar jullie reacties.................
x Esther

Tja, hier nog wel een tv kijkertje. Elsa kijkt 's morgens eerst ook ff tv terwijl ze nog ff gezellig bij mij in bed kruipt. Vooral nu erg handig want dan voed ik de jongste nog ff in bed. Zodra we gaan aankleden gaat de tv uit en dan komt hij ook de hele ochtend niet aan. Vaak wel even een luistercd. Na de lunch mag ze dan weer ff tv kijken, dat is ook haar rustmomentje van een uurtje ongeveer. Vervolgens mag ze na het avond eten nog ff dora kijken en het wonderteam en zodra dat afgelopen is dan gaat ze uit haar zelf al naar boven want dan moet ze op bed. Dus al met al kijkt ze denk ik per dag ook ongeveer 2 uur tv. Soms denk ik ook weleens is het niet teveel??? Maar tja, het schema is zo ook wel handig voor moeders.

Hoi.
Bij ons wordt er weinig tv gekeken. Wij kijken zelf ook niet veel en ze slaapt 's middags nog, dat scheelt denk ik wel. Soms kijkt ze 's ochtends even sesamstraat of 20 minuutjes kindertijd als ik de jongste de fles geef. En verder kijkt ze nog 10 mintuten voor het slapen gaan de teletubbies. Dat is alles.
Gr. Mamajo.

Hier wordt ook weinig gekeken. Inderdaad 's morgens nog even bj mij/ons in bed, en dan misschien 's middags nog teletubbies/nijntje/tiktak oid. Samen misschien een uurtje per dag?

Het is voor ons ook geen rustpunt. Als de tv aanstaat is onze zoon toch nog druk aan het spelen. Niet omdat hij de tv niet leuk vind, maar gewoon omdat hij niet stil kan zitten.

Gr Liesje

Bij ons vrijwel geen tv; wij kijken overdag ook niet (behalve soms op zondag Formule1). We hebben in de winter wel vaak K3 DVD's aangehad, maar dat was voornamelijk voor de muziek. Lara gaat er hooguit 1 minuut voor zitten en gaat dan weer spelen. Heel soms kijkt ze 's avonds de Pengu DVD (30 min), maar ook dan kan ze er niet stil bij blijven zitten. En nu met dit zomerse weer gaat ze meestal nog ff voetballen met m'n man.

Wij hebben echt gemerkt dat andere kinderen meer TV kijken; Lara kent de figuurtjes allemaal niet, die haar neefjes wel kennen (zelfde leeftijd). Die jongens zijn helemaal gek van Cars, Spongebob (ieuw!), Dora en Diego, etc. Lara kent alleen K3 van de DVD's, Pengu van de DVD en wat Disney figuren van onze familiekalender en haar Pooh-knuffels. Hihi... Ik vind het prima zo; ga maar lekker spelen! Heel af en toe zou ik het wel prettig vinden als ik haar eens een keertje zou kunnen "stallen"voor de TV...

Hoi.
Wij hebben sinds kort ook digitale tv mét een uitgebreid zenderpakket incl. Nickelodeon jr. Heeft mevr. hier ook ontdekt, dus ook Dora, Diego enz. Wij moeten het echt inperken, want als ze eenmaal voor de buis zit, blijft ze zitten, ach ja, is ook een taak van papa en mama omdat in goede banen te leiden,
x Esther

Op dit moment wordt er niet veel tv gekeken, want we zijn lekker veel buiten!! Maar dat is ook wel eens anders. Zeker toen ik vanaf januari kleine Elise aan de borst had, zette ik Jules vaak wel even voor de tv. In zoverre, eigenlijk moet ik zeggen de laptop.
We kijken vaak naar Youtube. Daar zijn de filmpjes van Nijntje, de wielen van de bus, little people, wel favoriet!! En dan is het ook nooit zo lang.
Als we tv kijken dan is het vaak naar zapp : zandkasteel, teletubbies, koekeloere.
Verder hebben we een videoband van Dribbel en van TikTak.
Nickelodeon hebben wij nog nooit naar gekeken! Dora is hier niet bekend, Cars wel, daar heeft hij een zwembroek van, maar daar houdt het dan wel mee op!
Gr Antoi

hoi,
beetje late reactie, maar ach.
jasmijn kijkt 's morgens bij mij in bed heel even tv als ze heel vroeg wakker is. Ik denk dan steeds nog even te kunnen slapen, maar dat werkt niet. Elke vijf minuten is ze niet meer geinteresseerd en wil ze wat anders zien.
het is de gewoonte geworden om 's avonds als ik aan het koken ben tv te kijken. Dan kijkt ze 30-60 minuten tv, afh van hoe lang ik in de keuken bezig ben.
Op deze manier weet ze precies wat de bedoeling is, ze vraagt dan ook zelden tot nooit op een ander moment van de dag of de tv aan mag.
Elke

Terug
Bovenaan