TV onder het eten???

Haai mama's,

wie van jullie heeft de TV aan onder het eten??? Sigrid is nu bijna 11 maanden en is zowat "verslaaft" aan  dit vierkante kastje. Soms doet ze met eten zo moeilijk dat ik maar de TV aan zet. Dan hapt ze zonder erg alles  lekker weg. Wel zo fijn...

Verkeerd of niet???

Groetjes,

de mama van Sigrid
 
Hoi,

Onze zoon begon ook een beetje te "klooien" met het warme eten rond die leeftijd. Het heeft denk ik niet echt te maken met de "tv-verslaving" maar meer met de fase waarin je dochter zit, denk ik...
Stan wilde soms ook zelluf eten en maaide de naderende lepel met ontzettend lekker eten uit mijn hand. Maar wanneer hij zelf met zijn handjes het eten in zijn mond mocht stoppen vond hij het helemaal schitterend. Hij zat met zijn handjes in het eten en ondertussen accepteerde hij de lepel in zijn mond. Het kan trouwens ook zijn dat het gebruik van ander bestek bij je kind kan helpen. De overgang van een plastic lepeltje naar een zilveren/stalen lepel vond hij reuze interessant.
Veel succes!

Groetjes Marieke
 
Hoi,
Ik kan me heel goed voorstellen dat je de tv gebruikt om haar dan toch maar te
laten eten. Echt. Maar of het goed is......
Wij eten de maaltijden aan tafel. We zijn er niet altijd allebei, maar degene die er is
eet samen met onze zoon aan tafel. Hij wil ook weleens niet eten, nou dan niet.
Ik blijf het wel proberen hoor, maar ga niet dwingen. Dat heeft geen nut.
Wel gaat het beter sinds hij zelf mag eten. Proberen dan he? Want de helft van het
eten geven wij hem gewoon met een ander lepeltje. Dat vindt hij allemaal reuze interessant en het werkt dus goed.
Tv kijken doet hij ook. Alleen gaat het hem meer om de muziek (reclame, deuntjes
van tekenfilms ed) daar danst hij dan de hele kamer op door...
Succes ermee. Het kan heel goed een fase zijn.
Groetjes Melanie mmv Quinten
 

Ja, TV onder eten  is voor mijn mannetje en mij er helemaal ingegroeit. We hebben thuis geen krant en wij komen vaak laat thuis uit het werk. Dus kijken we onder het eten het nieuws, het Nos Journaal, RTL nieuws of Hart van Nederland... Nu met onze kleine meid wil dat er maar niet uit al weet ik wel dat het op latere leeftijd  waarschijnlijk wel problemen gaat geven. (Als ik denk aan mijn eigen kindertijd, toen mocht de TV onder geen beding aan, anders aten we niet!!!)  

Wel mama's bedankt voor jullie eerlijke reacties.

Groetjes,


Petra
 
Hoi,

Weet je wat het probleem is? De hersenen van je kindje krijgen op deze manier bij elke keer dat je tv kijkt de prikkel om te gaan eten. Met als gevolg dat ze (later?)   altijd trek krijgt als de tv aan staat. Als je dat blijft doen dan wordt je natuurlijk veel te dik want dan blijf je eten tijdens het tv kijken.
 
hoi,

Wij keken zelf altijd tv onder het eten. Maar toen ons dochtertje ging meeeten hebben we dat resoluut omgedraaid tv uit en aan tafel.

Je praat met elkaar, je weet wat je eet, je schuift het niet zo maar naar binnen en je zit gewoon gezellig.
Heel soms als ik alleen met haar ben dan kijken we wel eens tv onder het eten omdat we dan wat vroeger eten en dan sesamstraat nog bezig is. Maar anders is hij uit.

Groetjes
 
Petra,

ik ben het helemaal met je eens. Die combinatie van tv en eten kan later eetsstornissen tot gevolg hebben. Ik heb wel eens ergens één of ander artikel hierover gelezen. Zo is lopend eten ook iets waar je voor moet waken. Gewoon een vaste plek, dan hefet je kind er later profijt van.

Miep
 
Terug
Bovenaan