Tv serie Babyboom zoekt kandidaten

TV SERIE BABYBOOM ZOEKT KANDIDATEN

NCRV start met een nieuwe serie Babyboom

Een kindje krijgen is misschien wel het allermooiste dat je kan overkomen! Zijn jullie of ben jij bezig met zwanger worden of ben je misschien al zwanger? En wil je deze unieke periode met ons delen, geef je dan nu op voor een nieuwe serie Babyboom. Meld je aan via babyboom@ncrv.nl
Voor meer informatie en een filmpje kijk op de site: http://www.babyboom.nl


Aanvullende informatie:

Babyboom volgt een jaar lang 100 stellen die een kind willen. Iedereen kan zich opgeven; single of getrouwd, jong of oud, homo of hetero, stellen die al kinderen hebben of juist voor de eerste keer zwanger willen worden, bewust alleenstaande moeders of personen met een vruchtbaarheidsprobleem. Kortom, Babyboom is op zoek naar een doorsnee van de Nederlandse bevolking.

Babyboom volgt het wel en wee van de stellen. Hoe beleven zij hun eerste echo? Hoe gaan ze om met de teleurstelling van het uitblijven van een zwangerschap? Welke wissel trekt een IVF behandeling op je leven? Al deze vragen komen aan bod. Een aantal toonaangevende deskundigen werkt mee aan Babyboom. Alle opnames worden in overleg met de deelnemers gemaakt. Er zal absoluut geen bevalling worden gefilmd als de kandidaat zelf hier geen toestemming voor heeft gegeven!
 
Ik heb met veel interesse het eerste seizoen gezien en een tweede zal zeker ook op mijn tv voorbij komen. Wel vraag ik me af of babyboom dan ook een nieuwe kant laat zien, want volgens mij hadden ze het de eerste keer al helder over gebracht.

Er mag wel wat meer aandacht worden besteedt aan juridische zaken omtrent kinderen krijgen. Zoals erkennen van kinderen en waarom wij nog ouderwets dit benaderen in Nederland. Ik vind dat nog wel eens een beetje conservatief; als je trouwt hoef je nergens over na te denken maar ga je samenwonen dan moet elk detail worden vast gelegd, zo banaal.

Maar ook andere kanten van regelgeving en zwangerschap/ouderschap mag wat mij betreft worden belicht. Want ik ben bijvoorbeeld net zwanger en binnenkort werkeloos door faillisement; wat dat voor gevolgen heeft zoals bij een sollicitatie etc.

O, ja en babyboom2; meer informatie over doula's en alternatieve manieren van bevallingen zou op zich ook wel leuk zijn. Het is dat het een duur grapje is, maar nu ik dus voor het eerst zwanger ben lijkt mij een doula best wel fijn> een ervaren vrouw die weet wat ik doormaak, dat lijkt me wel wat. Het is alleen best wel prijzig, dus nu ga ik op zoek naar iemand in mijn omgeving die mij op mijn 'slechts' mag zien hahaha.

Maar goed; ben benieuwd naar het nieuwe seizoen. Succes!
 
Terug
Bovenaan