TV??????

Mijn zoontje Twan is nu 6 1/2 maand, ik ben zelf geen voorstander van kids 'dumpen' voor de tv, maar hij is helemaal verknocht aan dat bewegende ding aan de andere kant van de kamer. Toen ik hem nog bv gaf op de slaapkamer, was het standaard, als hij genoeg had, keek hij naar de tv. Of het nou uit stond of aan was, dat ding had zo'n aantrekkingskracht op hem. En nog steeds!
Laatst was hij ontzettend aan het zeuren en toen heb ik de lollifantenfilm van Winnie de pooh erin gedaan, hem in zijn wippertje gezet voor de tv en hij was gelijk stil. Vond het heel erg leuk!!!
Zou hij er al wat van meekrijgen? En zijn er nog meer moeders die dit doen? Ik wil het niet te vaak doen, maar het werkt gewoon!

Moeders met ervaring...... help!
Groetjes Maaike mv Twan 02-09-2006

hahahahahaha wat herkenbaar!!!
Dat is hier ook het geval hoor. Al vanaf dat Stef zover kan zien....
Als de tv aangaat 's avonds na het eten, kijkt hij (bijna) net zoals
zijn papa. Dan zit hij recht ivereind en is heel geinteresseerd... Vaak
als ik ga koken zet ik hem ook in zijn wippertje voor de tv. Hij is dan
hartstikke zoet en ik kan op mijn gemak in de keuken aan de gang.
Zometeen gaan we even de teletubbies kijken....

Dusse...niks geks en wat mij betreft ook niet zo slecht, zolang je
natuurlijk het walletje bij het schuurtje houdt...

Liefs Annet

Julian zit eigenlijk nog maar amper voor de TV. Ik hou er niet zo van en probeer het zo lang mogelijk uit te stellen. Gevaar is natuurlijk dat hij later juist TV wil kijken omdat het "niet mag". Hmm...
Ik verbaas me er  regelmatig over dat er op zoveel plekken TV aan staat. Hij heeft bij anderen al meer TV gekeken dan hier thuis. Raar toch? Ik probeer straks echt een speciaal moment van te maken dat de TV aan gaat en hij een programma gaat kijken. Maar of dat gaat lukken??

Wij hebben een vast TV ritueel, hihi
's Morgens zijn fles en dan gaat hij in de wipper, hij kijkt dan bumba telletubbies of wat er dan is. Dan eet ik mijn ontbijt en daarna gaan we wassen en aankleden.

's Avonds als sesamstraat er is en hij gegeten heeft kijkt hij bij papa op schoot sesamstraat. Vooral de beesten (elmo is favoriet) vind hij leuk, verders draait hij de andere kant uit of gaat tegen papa kletsen.

Als je niet elk uur ze voor de tv zet kan het geen kwaad denk ik hoor. Maar zo 's morgens en 's avonds als er iets is voor hun leeftijd is het wel leuk.

Als hij groter is verkies ik wel het buiten spelen, puzzelen en dat soort dingen boven tv, et is niet zo dat altijd de tv maar aan gaat.
Ik zie dat nu bij mn nichtje, ze is 10 en zit hele dagen met een nintendo, zo'n nieuw ding met een dubbel scherm, pfff ze heeft nog net geen nintendo tekens in haar ogen, maar dat scheelt niet veel. Is de accu op dan denk je ze legt hem weg, nee hoordan gaat hij gewoon aan de oplader en kan ze door spelen.

Pauline

hallo allemaal,
mijn dochtertje 8mnd kijkt ook tv, ze vind vooral de muziekjes leuk.
ik heb ook nog een zoontje van 3.5 hij kijkt s'ochtends altijd de wereld is mooi, dus dan kijkt zij mee. verder staat bij ons de tv niet veel aan.
groetjes steffie

Terug
Bovenaan