Twee baarmoeders

<p>Hi allemaal,</p><p>inmiddels ben ik 8 weken zwanger van me eerste kindje en heb gisteren de eerste echo gehad.</p><p>Daar ben ik er achter gekomen dat ik ‘twee’ baarmoeders heb. Echter heb ik de symptone hiervan nooit gehad mijn menstruatie is altijd regelmatig geweest en ik ben niet moeilijk zwanger geworden.</p><p>Is hier iemand die het zelfde heeft of heeft meegemaakt? Ik begin me nu best zorgen te maken</p>

Hallo, 
mijn zusje heeft twee baarmoeders. 
Ze hebben gezegd dat ze kans heeft op een vroeggeboorten en ze hielde haar extra in de gaten. 
Uiteindelijk heeft ze nergens last van gehad en is ze op een natuurlijke ( snelle ) manier 37 weken bevallen van een prachtige gezond zoontje. 
Extra bloedingen wat ze na de bevalling zou krijgen door haar twee baarmoeders is ook niet gebeurd. 
Niet teveel zorgen maken want er zijnheel veel mensen zwanger zonder problemen die twee baarmoeders hebben. 

Ik heb zelf een septum (tussenschot). Niet volledig tot vanonder dus ik heb niet echt 2 baarmoeders. 
Wat mijn gyn altijd zei is dat het wat moeilijker is om zwanger te raken, maar die horde heb jij al genomen?. Verder zal je iets meer controles krijgen en gaan ze je baarmoederhals wat beter opvolgen zodat ze indien nodig kunnen ingrijpen met medicatie of rust.
Je wordt in feiten veel beter opgevolgd dan bij een gewone zwangerschap dus ik zou me echt geen zorgen maken.
Zelf had ik bij mijn eerste een verkorte baarmoederhals en platte rust vanaf week 31. Ook lag mijn zoontje in stuit en is het uiteindelijk een keizersnede geworden op 38 weken.
Deze zwangerschap verloopt perfect. Geen enkel probleem met een verkorte baarmoederhals, geen platte rust en ondertussen 39 weken ver. En het ziet er niet naar uit dat het kleintje er zit aan te komen ?
Probeer gewoon wat te genieten en je niet te veel onnodige  zorgen te maken

Terug
Bovenaan