Twee heftige dagen!!

Nou....ik kan wel zeggen dat ik blij ben dat deze week erop zit.  Gisteren en vandaag een uitvaart gehad! Dat zijn zware dingen!! Zoals ik al eerder zei was die van vandaag de derde al dit jaar! Twee ooms en de vader van mijn vriendin! Dus het kan wel weer, niet waar!!

Vanmiddag met een tante door  het huis gewerkt, van zolder tot beneden, want a.s. maandag komt de makelaar foto's maken van ons huis en dan zal er dus een bord in de tuin komen. Vreselijk, maar ja, er viel gewoonweg niet meer aan te ontkomen. Nu maar hopen dat er voorlopig geen belangstellenden zijn, want tja, als het wel snel verkocht wordt, weet ik ECHT niet waar ik met de kids heen moet. Ik sta al ruim 2 jaar ingeschreven voor een  huurwoning,  maar de wachtlijst was bij inschrijving 3-4 jaar!! Particulier huren is geen optie omdat dat veeeeeel te duur is en ik ben bezig geweest met een stacaravan, maar daarvoor moet je een gedoogverklaring hebben van de gemeente die alleen wordt gegeven wanneer je tenminste 6 van de laatste 10 jaar woonachtig bent geweest in deze gemeente en ik woon er in april pas 4 jaar!! Grrrrrr....!!!!!  Aan de andere kant; er  komt altijd overal een oplossing voor en dat zal wellicht in dit geval ook wel zo zijn, dus maak ik me nog maar niet druk (nou ja een beetje dan!). Ik neem aan dat ze hier in Nederland toch niet een vrouw met 2 kleine kinderen op straat zetten, toch?! We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen. Desnoods kan ik nog een tent kopen en op de heide of in de bossen  gaan staan!! Ach, je moet het allemaal positief blijven bekijken, maar dat valt niet altijd mee.

Vanavond ga ik in ieder geval even met 2 vriendinnen lekker uiteten. Ik heb er zo'n zin in. De kindjes zijn bij hun vader, dus dit weekend weer even mijn batterij opladen......

Groetjes Fonske.

Sp

annend hoor,.. zou er ook de kriebels van krijgen,..

Super van je dat je het optimistisch blijft bekijken ook al is het een angstige gedachte als het allemaal sneller gaat dan je lief is.. een oplossing is er altijd wel!

Ik zal mijn ogen en oren de kost geven,..

ps: kan je ex niet eens iets  voor je navragen? Collega's van mij hebben ook flink wat connecties bij de woningbouw etc in eindhoven en hebben zo ook al wat andere collega's in "nood" aan een huisje/app weten te helpen! Dan weet de woningbouw teminste wat er in hun woning komt te zitten!

Succes met alles!!

Esmé mv Kay en ???

Lieve Yvonne, jou jaar is ook lekker begonnen zeg.
Al drie keer een uitvaart, pfff dat valt niet mee en dat je huis, jeetje wat gaat dat ineens snel.
Je zegt zelf al er zal altijd een oplossing voor komen, super van je dat je zo positief blijft, ik zou allang in de stress zitten.
Maar goed het is nu wel jullie huis en buurt en dat is natuurlijk wel balen dat je er weg moet.
We moeten snel weer afspreken, in de carnavalsvakantie???

Liefs Daniëlle.

Lieve Fonske,

Wat een begin van 2009.......... Pffff!!! Hopelijk heb je de batterij weer even op kunnen laden met je vriendin afgelopen vrijdag. Maar wat gaat het opeens snel met dat huis joh, heb ik me niet gerealiseerd! Spreek je snel uitgebreid gelukkig!

Enne, die speeldate in de carnavalsvakantie: wij doen ook graag mee natuurlijk als het op woensdag of vrijdag is.

Hele dikke virtuele knuffel, denk aan je
Susan

hey meissie,

hè dat is idd allemaal heftig! En dan je huis, je had het wel eens verteld, maar nu komt het wel heel dichtbij. Is het een optie om net zoals ik, in een huis of appartement te gaan zitten dat niet verkocht kan worden?

Je hebt wel gelijk dat er altijd wel een oplossing zal komen, maar leuk is anders... ik heb het ook een poos behoorlijk somber ingezien, maar (achteraf) is het best meegevallen. Nu is mijn situatie ook anders, dus niet helemaal te vergelijken sorry. Ik hoop iig dat het allemaal mee zal vallen en dat jullie huis een behoorlijke tijd te koop zal staan (is het dan ook nog te doen met de lasten als de 2e hypotheek niet meer afgetrokken kan worden?).

Liefs en een dikke knuffel Jenneke

Hoi Fonske,

Ik weet het; de wachttijden voor een huurhuis zijn hoog.

Ik werk zelf bij een wooncorperatie in Eindhoven, en hier is de wachttijd 4-6 jaar.
Wat je wel kunt kunt doen is in de gemeente waar je nu woont urgentie aanvragen voor een huurwoning.
Een moeder met kinderen krijgt vaak urgentie toegewezen. Dan heb je binnen een half jaar een huurhuis!
(verschilt natuurlijk per gemeente, zou gewoon eens navraag doen waar je nu ingeschreven staat)

Ik wens je heel veel succes!

Elise mv Merel en ?

@ Jenneke. Helaas is zo'n constructie, het huren van een voorlopig onverkoopbaar huis, geen optie, omdat de prijzen er ook naar zijn. Hier in het Oisterwijkse spreek je dan hoofdzakelijk van eensgezinswoningen die qua huurprijs uitkomen tussen de € 1000,= en € 1500,=. En appartementen rond de € 800,=. Aangezien ik afhankelijk ben van huurtoeslag en de huurgrens voor mij ligt bij ongeveer € 520.= is dat dus ook al weer geen optie. De makelaar heeft vanochtend uitgerekend wat ons huis eventueel zou moeten opbrengen indien we het zouden verhuren en dat zat ook rond de € 1300,=. De reden dat ik dat vroeg is, omdat wanneer ik toch snel een huurhuis krijg toegewezen we uiteraard met dubbele kosten zitten en verhuren dan wellicht een optie is.

@Elise, tja het is echt kommer en kwel met de huurwoningen. Hier in Oisterwijk werken ze niet met urgentie, vanwege het groot aantal mensen in mijn situatie (scheidingsgevallen). Scheiding is één van de redenen dat je juist GEEN urgentie krijgt. Nu is het wel zo dat Tilburg een opvangfunctie heeft voor de omliggende dorpen en daar krijg je dus wel extra inschrijvingstijd (ook geen urgentie dus), wat inhoudt dat het ook daar nog een paar jaar kan duren en daar komt bij dat ik voor geen goud in de stad wil wonen. Ik zit namelijk ook nog eens met het feit dat Merijn al naar school gaat. Om het met name voor hem zo rustig mogelijk te houden (er is al zoveel gebeurt in zijn korte leventje) en ik dus vind dat een verhuizing op zich al weer ingrijpend genoeg is, wil ik het liefst in Oisterwijk blijven.

Ik ben uiteraard  toch wel aan het kijken voor een koopappartement in b.v. Tilburg (als het echt echt echt moet!!), maar ja, zolang ik niets duidelijk weet, kan ik ook niets.....grrrr.....

We zullen zien hoet het allemaal loopt......zucht!!! Aan het einde van deze week staat er hoogstwaarschijnlijk een bord in de tuin.

@Susan, nog gedacht aan a.s. woensdagmiddag?

@Daniëlle en Susan, vrijdag in de carnavalsvakantie komt mij het beste uit, want op woensdag zijn  de kindjes  normaliter bij papa!

Groetjes Fonske

Nou zeg, jij krijgt het eventjes goed voor de kiezen zeg, heftig hoor Fons. Ik wens je heel veel sterkte en een portie extra geluk met het vinden van een oplossing.  

Terug
Bovenaan