twee keer tandenpoetsen

Hoi allemaal,

volgens mij 'moeten' vanaf 2 jaar twee keer  per dag de tanden worden gepoetst.. Wanneer passen jullie dat in de 'ochtend spits'? Onze zoon krijgt 's morgens nog steeds pap, vind hij nl erg lekker. Dan na de pap? Ik heb  wel eens gehoord dat het slecht is te poetsen direct na het eten, maar dat is dan wel zo. In ieder geval op de dagen dat hij naar de opvang gaat.

Ben benieuwd naar jullie  ervaringen!

Een trotse mama van twee  

's Avonds poetsen wij Iris haar tanden als zij naar bed gaat. 's Ochtends poetsen we ze na het ontbijt, wij poetsen dan ook   onze tanden en dat doen we gewoon samen.
Het is beter om een half uur na eten of drinken niet te poetsen omdat zuren de glazuurlaag van je tanden zacht maakt. Dat wel maar ja, ik poets mijn tanden al zolang als ik kan herinneren na het ontbijt en ik heb nergens last van, zelf vind ik het ook niet lekker om eerst te poetsen en dan te ontbijten. Melk is dan erg vies.

Dat dacht ik ook! Voorlopig poetsen wij alleen 's avonds. We moeten het er ook in de ochtend maar in gaan voeren!
Dat zal wel na het ontbijt worden.

Groetjes Antoi

hoi,

Dat niet poetsen gelijk na het eten geldt alleen voor de stoffen die het glazuur aantasten. Dus niet direct na cola of vruchtensap.
1x tandenpoetsen is op het moment al drama, dus die tweede keer laat ik nog even voor wat het is!

groeten ELke

Tandenpoetsen was ook niet echt feest voor Jari. Maar nu wil hij net als zijn broer op de stoel staan bij de kraan om zijn tanden te poetsen en natuurlijk net zo vaak want alles wat zijn broer doet, wil Jari ook. En alles wat zijn broer doet, doet Jari ook!! Dus als Mika twee keer zijn tanden poetst, wil Jari ook twee keer zijn tanden poetsen. Wij poetsen 's avonds voor het slapen gaan en 's ochtends voor het naar school gaan, na het ontbijt. Wil Jari niet poetsen 's ochtends, dan niet. Maar 's avonds wel altijd.

Hier poetsen we ook nog steeds 1x per dag, maar dat zal binnenkort ook wel 2x per dag worden. Het poetsen is hier geen probleem meer sinds ze zelf een tandenborstel in haar hand heeft en wij dan ondertussen met een andere tandenborstel haar tanden poetsen. Ze vraagt er nu zelfs om: tandje poetse?

Hier poetsen we voor het slapen gaan. Hoe dat met een tweede keer poetsen zou moeten weet ik niet, dat doe ik zelf ook nooit. Wel vraagt Anne 's morgens vaak de tandenborstel, maar die geef ik haar nooit. Mijn vriend geeft die dan wel en dan gaat ze ermee rondwandelen terwijl die in haar mond zit. Ik vind dat dus echt gevaarlijk! En poetsen direct na het eten: bah, dat vind ik dus echt zooo smerig! Maar misschien dat Anne dat lekker vindt.

Voor het slapen gaan poets ik haar tandjes(Oorlog!!) en smorgens mag ze zelf nog wat aan klooien. Maar het is geloof ik wel de bedoeling dat er nu 2 x per dag goed gepoets word.  Ik ga trouwens 18 november naar de tandarts en dan mag ze voor het eerst ook op de tandarststoel.

Terug
Bovenaan