<p>Hoi mede mama’s en mama’s to be! </p><p> </p><p>Ik ben zo veel aan het opzoeken maar krijg erg weinig gevonden en zou heel graag wat meer willen weten over de bevalling van de tweede als deze binnen een jaar plaatsvind! </p><p> </p><p>Mijn jongste zoon wordt over anderhalve week alweer 1 en ik zelf zit alweer in mijn 37ste week van zwangerschap. Het is allemaal erg snel achter elkaar gekomen maar na van de schrik te zijn bijgekomen zijn we zooooooooo blij dat we zwanger zijn van de tweede in deze korte periode. Nu hebben we ook wel heel erg geluk gehad met hoe ontzettend makkelijk ons zoontje is! Huilt haast nooit, altijd vrolijk, nooit ziek etc etc..</p><p> </p><p> nu was mijn eerste bevalling twee dagen na mijn uitgerekende datum en heeft ongeveer 20 uur geduurd. Mijn ontsluiting liep steeds op en aan en mijn ruggenprik heeft niet heel lang zijn best gedaan. Dus ja, nu ben ik dus wel een beeeeetje bang geworden! (Sorry als het verhaal erg onsamenhangend is, iets met laatste loodjes ?) bang voor de pijn, bang voor de tijd! </p><p> </p><p>Nu had ik al te horen gekregen dat met de tweede het erg lastig zal zijn een ruggenprik te krijgen omdat deze sneller gaat dan de eerste bevalling... maar nu dacht ik: OH NEE ik ben eigenlijk nog niet eens ontzwangerd van de eerste, gaat die er niet gewoon uitvallen!?! Mijn vriend werkt in Amsterdam en wij wonen zelf in een dorp vlak bij Eindhoven dus ben ook als de dood dat als het overdag gebeurd mijn vriend er niet optijd bij is! </p><p> </p><p>Hebben hier meer mama’s de tweede binnen het jaar gekregen? En wat was de ervaring? Hoe verliep de bevalling en kwam de baby eerder? Of juist later? En extra veel last van naweeen gehad? </p><p> </p><p>Wat een verhaal om een paar vragen te stellen ?? </p>