Twee kindjes binnen het jaar

<p>Hoi mede mama’s en mama’s to be! </p><p> </p><p>Ik ben zo veel aan het opzoeken maar krijg erg weinig gevonden en zou heel graag wat meer willen weten over de bevalling van de tweede als deze binnen een jaar plaatsvind! </p><p> </p><p>Mijn jongste zoon wordt over anderhalve week alweer 1 en ik zelf zit alweer in mijn 37ste week van zwangerschap. Het is allemaal erg snel achter elkaar gekomen maar na van de schrik te zijn bijgekomen zijn we zooooooooo blij dat we zwanger zijn van de tweede in deze korte periode. Nu hebben we ook wel heel erg geluk gehad met hoe ontzettend makkelijk ons zoontje is! Huilt haast nooit, altijd vrolijk, nooit ziek etc etc..</p><p> </p><p> nu was mijn eerste bevalling twee dagen na mijn uitgerekende datum en heeft ongeveer 20 uur geduurd. Mijn ontsluiting liep steeds op en aan en mijn ruggenprik heeft niet heel lang zijn best gedaan. Dus ja, nu ben ik dus wel een beeeeetje bang geworden! (Sorry als het verhaal erg onsamenhangend is, iets met laatste loodjes ?) bang voor de pijn, bang voor de tijd! </p><p> </p><p>Nu had ik al te horen gekregen dat met de tweede het erg lastig zal zijn een ruggenprik te krijgen omdat deze sneller gaat dan de eerste bevalling... maar nu dacht ik: OH NEE ik ben eigenlijk nog niet eens ontzwangerd van de eerste, gaat die er niet gewoon uitvallen!?! Mijn vriend werkt in Amsterdam en wij wonen zelf in een dorp vlak bij Eindhoven dus ben ook als de dood dat als het overdag gebeurd mijn vriend er niet optijd bij is! </p><p> </p><p>Hebben hier meer mama’s de tweede binnen het jaar gekregen? En wat was de ervaring? Hoe verliep de bevalling en kwam de baby eerder? Of juist later? En extra veel last van naweeen gehad? </p><p> </p><p>Wat een verhaal om een paar vragen te stellen ?? </p>

Hoi Jantjee,

Inmiddels zijn onze jongens 4 en 5, maar ze schelen 1 jaar en 10 dagen. 
Even schrikken he? Maar nu zou ik niet anders willen! Het was doorbuffelen, maar nu vind ik het echt genieten, elkaars vriend (en soms vijand) voor het leven!

Mijn tweede bevalling duurde 4 uur met 41 weken. Maar ik denk niet dat dat kwam doordat het zo snel op elkaar was. Mijn eerste was ook in 14 uur. 
Heel eerlijk, die bevallingen vond ik makkelijker dan de periode erna ?. Maar behalve dat in 4 uur bevallen geen pretje is (met inderdaad veel naweeen) heb ik ook zeker niet te klagen over het verloop en herstel.

Hoe is je zwangerschap verder? Is het veel zwaarder voor je, nu je inderdaad nog niet ontzwangerd was van de eerste? Heb vertrouwen in je lijf! Ik heb me erover verbaasd waar mn lichaam allemaal toe in staat was, met inderdaad praktisch 2 jaar zwanger zijn en niet te vergeten daarnaast de intensieve zorg voor 2 baby's!! 

Ik wens je heel veel succes en hoop dat je er genoeg genietmomentjes voor je mogen komen! 

Hier is zoontje net 1 en de tweede wordt in april verwacht. Bij ons (ook?) niet gepland maar nu erg welkom. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen.
Onze tweede ligt 2 weken voor op de groei dus het zou kunnen dat ze eerder gehaald wordt. In dat geval is het allemaal al een beetje gepland en minder spannend wanneer het komt en hoe lang. Ik ben vooral benieuwd hoe wij twee jonge kinderen de eerste tijd gaan overleven haha

Hoi Jantjee,
Hier geen ervaringen met twee kinderen binnen het jaar (ze gaan zo bij ons iets minder dan twee jaar schelen), maar wel ervaring met een hele snelle bevalling. Je zegt dat je eerste bevalling 20 uur duurde, dan zou ik niet meteen heel bang zijn dat de tweede echt heel veel sneller zal gaan. Ja, een tweede gaat in de meeste gevallen altijd sneller! Maar 20 uur is een ruime marge ;)
Ikzelf heb met mijn eerste zoon een bevalling van 2 uur gehad. Ik krijg straks ook andere belinstructies, omdat het bij mij dus kan zijn dat de tweede binnen 1,5 uur komt. Hoe mijn eerste bevalling verliep? Mijn vliezen zijn met 37+6 spontaan gebroken. Een uur later kreeg ik een weeënstorm. Ze tellen vanaf de eerste wee, dus vanaf dat moment heeft het 2 uur geduurd voor mijn zoon werd geboren. Zelfs de kraamhulp was te laat, dus de verloskundige heeft het alleen moeten doen met een beetje hulp van mijn man. Met precies 38 weken (was na 12 uur 's nachts) is onze zoon geboren. Ondanks de hele snelle bevalling en een weeënstorm, heb ik mijn bevalling als heel positief ervaren. Ook niet al te veel last gehad van naweeën of zo (vond het allemaal heel goed te doen). Een snelle bevalling kan heel heftig zijn, maar ik vertrouwde op mijn lijf en eerlijk; je bent wel heel snel weer van alle pijn af...
Wees niet al te bang voor alles en vertrouw vooral op je lichaam. Deze geeft alles heel goed aan! Weet dat korter dan 20 uur een ruime marge is, maar dat ook een snelle bevalling niet vervelend hoeft te zijn! Het is maar net hoe je er zelf in staat, wat je mindset is en of je het over je heen kan laten komen. Ik kijk in ieder geval erg uit naar mijn tweede bevalling en ben er totaal niet bang voor (ben nu 13 weken trouwens, dus duurt nog wel even). Succes!

Ohh wauwie wat leuk zo kort op mekaar.
Mijn zoontje is nu 5 maanden en het begint hier ook alweer te kriebelen  maar mijn vriend wil nog even een paar maandjes wachten  tot die  1 is er dan  weer beginnen. 
Dat is ook mijn grootste angst dat ik bij de 2e de ruggenprik  niet ga redden
  Ben zelf zo geschrokken  van mijn weeen dat ik uiteindelijk ook een ruggeprik heb gekregen  die bij mij wel goed zn werk deed.
dus dat wil ik bij de 2e ook zeker want vond mijn weeen zo heftig. 
Succes met de laatste loodjes?

Ik zit in PRECIES dezelfde situatie als jij.
9 feb 2018 bevallen van ons eerste zoontje en inmiddels 38+5 zwanger van nr 2. Mijn vriend werkt in Amsterdam en we wonen in Cuijk. Ik vond t ook heel spannend omdat ik eigenlijk in Amsterdam wil bevallen (heb hier nl ook gewoon voor ik in Januari naar Cuijk verhuisde ivm woningnood). 

Ik heb totaal geen idee wat te verwachten. Mijm eerste bevalling duurde 36 uur maar ik ben dit weekend op dringend verzoek van de vk naar Amsterdam gekomen omdat ze het te risicovol vinden en zeggen dat een snelwegbaby echt vaak voorkomt. Ook als je eerste bevalling heel lang duurde dan betekent dit nirt dat de tweede niet in 2 uur gedaan kan zijn. Hangt van zoveeel af.
Vertrouw op je lichaam, rust goed uit en heel veel geluk gewenst. Je mag overigens altijd een PB tje doen als je het leuk vind om elkaar beetje op de hoogte te houden in deze turbulente maar onwijs gave periode.

Wat leuk dat jullie zo snel achter elkaar twee kindjes krijgen! Iets wat ik ook altijd graag heb gewild. Maar hoe wisten jullie dat het tijd was om aan een tweede te beginnen?
In augustus zijn wij voor het eerst ouders geworden van een lieve dochter. En nu we aan ons nieuwe leven een beetje gewend zijn, en een ritme gevonden hebben, begint het bij mij al weer te kriebelen. Ik heb een fantastische zwangerschap gehad. Natuurlijk was ik super blij dat mijn dochter geboren was, maar ik miste het zwanger zijn daarna ook wel. Ik twijfel nu daardoor of ik echt al toe ben aan een tweede baby, of dat ik alleen maar 'zin heb' in een tweede zwangerschap? Mijn gevoel zegt dat ik klaar ben voor een tweede, maar mijn verstand zegt dat dit echt te snel is. Want ook met één baby vind ik sommige momenten nog best stressvol, en ben ik blij dat het er maar een is. Hoe wisten jullie dat het tijd was voor een tweede?

Oh waaw! Wat en reacties! 
?hoe kan ik hier meldingen van krijgen? 
Vind het zo fijn dat jullie hebben gereageerd!
en @mamasindsfeb ooohhhh wat spannend zeg! Dus echt bijna! Maar je zit dus nu wel al in Amsterdam? Zal toch wel wat rust geven! 
En @wln nou, het was een soort van verrassing haha, de tweede! Wel een hele leuke verrassing ;-) maar wilde sowieso snel op elkaar kinderen omdat ik denk data e dan zo veel aan elkaar hebben! Altijd mijn wens geweest om een broertje of zusje te hebben van de zelfde leeftijd (heb twee zussen waarvan de een 10 jaar en de andere 18 jaar met me scheelt). Nu moet ik wel zeggen dat ik het zwanger zijn echt verschrikkelijk vind... bij mijn eerste zeiden ze allemaal: ooh je gaat dat nog zo missen. En echt ik heb het geen seconden gemist toen ik de (paar??) weken niet zwanger was! Maar goed ik ben ook dood ziek geweest bij beiden! Als het allemaal helemaal fijn verloopt had het misschien wel anders geweest! 

Ben nu iniedergeval blij dat ik dadelijk twee kindjes heb ?!! En dat ik dan weer gewoon even niet zwanger hoef te zijn haha! 

Terug
Bovenaan