Twee kleine kinderen straks, hoe te vervoeren?

Hallo,

Ik hoop in juli te bevallen van onze tweede, ons zoontje is dan 20 maanden oud. We hebben nu een Quinny freestyle driewieler en een Quinny Zapp, maar in mijn eentje zie ik mezelf niet met twee wagens sjouwen :)

Er zal dus waarschijnlijk wel een combigeval aangeschaft moeten worden. Maar ja, welke? Om een nieuwe duowagen met luchtbanden te kopen is wel comfortabel, maar nogal aan de prijs (minimaal 600 eurotjes toch weer). En die zijn vaak al bijna 80 centimeter breed. Is dat wel handig?

De topmark en graco-buggies zijn lang, daar zitten ze achter elkaar, en ook dat lijkt me niet ideaal.

Een kiddyboard zal er ook wel komen, maar met winkelen lijkt het me niet ideaal.

Maar zonder combiding kom ik waarschijnlijk de deur niet meer uit voor een wandeling of even shoppen, dus ik zal er vast aan moeten geloven.

Graag hoor ik van ervaren moeders wat zij praktisch en handig vinden.

Groetjes,
Tamara

Misschien is een mutsy onderstel wat voor je, deze zijn wel te koop via marktplaats oid( tip: kijk op veilingkijker.nl, daar kun je in alle zoekmachines tegelijk zoeken)
Op dit onderstel kun je dan een duoseat klikken, de kinderen zitten dan een beetje schuin boven/achter elkaar en neemt dus niet meer ruimte in dan de 'gewone' mutsy.
De duoseat is nog niet zo oud dus ws niet 2ehands te koop.

Meer info; mutsy.nl

Succes met je keuze
Groetjes Roseliek

Hoi,
Mijn dochter was ongeveer twee toen de tweede geboren werd en ik had hetzelfde idee als jij. Met een enkele wagen zou ik amper de deur uitkomen en zou alles eeuwen duren, zelfs een simpel boodschapje. Wij hebben toen een twee-achter-elkaar gekocht en wel de buggyuitvoering. Is mij heel goed bevallen. Zijjn niet zo zwaar, smal en licht. Vooral smal was een voorwaarde voor mij. In winkels is een brede wagen zo lastig. Het ding was volgens mij rond 250 euro, heb hem daarna op marktplaats voor 100 verkocht. Dus kosten vielen wel mee.
Ivy

hallo
ik heb 3 kleine kinderen.
mijn dochter was 22 maanden toen onze tweeling geboren werd.
dus wij hebben een tweelingwagen en zo`n plankje erachter, werkt goed
en met de tweeling wagen kom ik overal door. alleen als er in een winkel naast de schappen nog dozen zijn.
overal moet een winkel ed voldoen aan min 80 cm breed.
onze wagen is 77 cm. ik kom echt door alle deuren heen. en alle winkels.
was ik eerst ook bang voor, ik wilde er eerst een met 2 zitjes achter elkaar, maar daar kan geen tweeling in. wel voor jouw een idee.
groetjes manuela

Hoi,

Mijn knullen schelen 14 maanden. Wij hadden al een mooie wagen (van maxicosi de speedy sx) en vonden het zonde om een nieuwe (dubbele)  te kopen terwijl we deze nog maar net een jaar gebruikte. We gebruiken dus de oude wagen, maar in verschillende combinatie's:
De reiswieg is er makkelijk op en af te halen, je hoeft daarvoor niet eerste de buggy eraf te prutsen. Met 1 simpele handeling kan onze oudste dus in de buggy of de jongste in de reiswieg. Maar niet tegelijkertijd natuurlijk. Soms zit de oudste dus lekker comfortabel, terwijl ik de jongste (morgen 7 weken) in de draagzak heb. Meestal echter ligt de jongste in de reiswieg, en zit de oudste op mijn nek of bovenop de wagen op een speciaal soort van fietsstoeltje. Werkt prima, maar zit voor hem iets minder lekker, en je kan de wagen niet echt los laten, want als hij voorover leunt kan hij makkelijk kiepen. Tegen de tijd dat de jongste te zwaar wordt voor de buikdrager dan kan de oudste al wel op de kiddyboard. Of in de rugdrager...

Wij hebben er dus voor gekozen (voornamelijk uit financiele overwegingen) om het zonder dubbele wagen te doen.
Wij hebben ook wel een fietskar, waar ze samen in kunnen, maar die heb ik nog niet gebruikt. Die zijn een stuk goedkoper dan een wagen, en sommige modellen kun je ook zonder fiets ervoor gebruiken. Maar ja, in de winkels is dat weer wat lastiger lijkt me....

P.S.
De reden dat ik ze nog niet samen in de fietskar heb gedaan is dat  de  oudste nog niet zo doorheeft dat zijn broertje het wel eens vervelend zou kunnen vinden als er in zijn oogjes word geprikt

Hoi Tamara,

Ik heb wel een oplossing voor iedereen die met dit probleem zit alleen is het zo moeilijk eraan te komen dat ik tot nu toe nog maar niet gereageerd heb. Ik heb gekocht: de LITAF SEAT2GO. Dit is een soort rolator voor achter de kinderwagen. Op het eerste plankje kan je kindje staan maar op het tweede plankje is een zit deel gemaakt zodat je kind ook kan gaan zitten. Het is een uitvinding uit Israel die je hier in Nl niet kan kopen. In engeland is hij te bestellen maar zijn de verzend kosten enorm. En dus heb ik hem viavia laten kopen(in Israel)  voor 30 euro.

Als je kijkt bij Google onder de zoeknaam Litaf seat2go krijg je plaatjes ervan te zien.

groetjes Odette(34+5 zwanger van de 2e)

ons kindje is net 2 als de volgende geboren wordt. Wij hebben dezelfde wagen als jou en daar moet al een verlengstuk aan als je er een kiddy bord achter wilt plaatsen. Het leek ons niet zo prettig lopen en hebben daarom een duowagen via marktplaats gekocht voor 15 euro!!!! Hij doet het prima!!!
Regelematig even kijken op marktplaats en wie weet vind jij er ook snel een goedkopere 2e hands duowagen.
Succes

Terug
Bovenaan