twee op een kamer?

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik ben zwanger van de tweede! We wonen niet erg ruim, en zitten nu na te denken hoe we het gaan indelen.  Ons zoontje is nu 16 maanden, dan dus bijna 2 jaar. Zijn er mensen die twee kleintjes op een kamer hebben?
Wie heeft het ook (geprobeerd), en wat zijn jullie ervaringen? Ik ga er vanuit dat de baby de eerste maanden  bij op onze kamer slaapt, ons zoontje heeft dat ook tot ruim 3 maanden gedaan.

Het hangt natuurlijk erg af van hoe ze (allebei) slapen, dus helemaal zeker kun je van te voren niet zijn. Maar toch.

Groet,
Irene

hallo,

heb mijn twee meiden ook op 1 kamer maar dat is een tweeling en die hebben dat vanaf het begin gedaan en dat ging hardstikke goed maar hoe dat is als er een klein leeftijds verschil is durf ik niet te zeggen.
maar weet wel van mijn twee oudere broers dat die vroeger ook 1 kamer hebben gedeeld denk dan ook dat dat heus wel goed zal komen!

groetjes snoopy

Hai Irene!

Ik sliep vroeger met mijn 1 jaar oudere broer ook op 1 kamer en dat ging altijd hartstikke goed. Ik denk dat als je er zelf als ouders achter staat, het ook gewoon kan hoor! Is toch zeker leuk voor de kids! Ik zou zelfs overwegen om de baby juist NIET eerst 3 maanden bij jullie op de kamer te laten slapen, maar bijvoorbeeld totdat hij/zij 's nachts doorslaapt en hem/haar echt zo snel mogelijk bij de oudste op de kamer te leggen.Anders moet de oudste eerst verwerken dat er een baby bijgekomen is, dan wennen aan het ritme met een baby in huis en daarna weer opnieuw wennen als hij zijn broertje/zusje op de kamer erbij krijgt.
Succes!

Hoi,

Hoewel ik best ruim behuist ben, hebben wij de eerste en de tweede ook op een kamer laten slapen. Dan werkte goed toen de tweede goed door kon slapen. Het was bovendien voor allebei erg gezellig. zo gezellig dat het zeer vroeg was toen ze wakker werden. Nu is de oudste al een tijdje 4 en we vonden dat hij een eigen kamer mocht krijgen. Ook omdat ik inverwachting ben van de derde. Dus... de tweede en de derde gaan nu gezellig op dezelfde kamer slapen. Mocht het problemen geven dan kan de baby altijd nog even bij ons slapen. Ook geen probleem.

Gewoon proberen, kinderen vinden het vaak gezellig met een broertje of een zusje op een kamer slapen. Zolang ze klein zijn, kan dat gemakkelijk.

Monique

Hoi hoi

toen wij dit huis kregen hadden ze 2 van de 3 slaapkamers samengevoegd,
we hebben toen mijn dochtertje de grootste kamer gegeven
nu er een babytje bijkomt is het de bedoeling dat ze samen gaan slapen.
maar mijn dochtertje is al 5,   geeft dat geen problemen, wordt ze niet wakker wanneer de baby huilt?

daar ben ik een beetje bezorgt om, omdat mijn dochtertje nooit veel geslapen heeft en ze nu eindelijk redelijke uren slaapt

groetjes Renske

Hallo,

Ja wij zaten daar ook over te denken. Ons zoontje is nu 2,5 jaar en we gaan voor een tweede. Hij komt de eerste tijd in een wiegje naast het bed (denk ik) en daarna gewoon de eigen kamer. Maar we maakten ons een beetje zorgen om het huilen van de baby 's nachts. Word je oudste kindje daar niet wakker van?

Mocht het tweede kindje doorslapen dan is het misschien wel gezellig om ze samen op een kamer te leggen, mits ze dat natuurlijk wel leuk vinden.

Ik ben inderdaad echt benieuwd naar de ervaringen hiermee.

Groetjes Ger.

Terug
Bovenaan