Twee vraagjes...

Hoi Allemaal!

Mijn zoontje wil niet van 5 voedingen naar 4 voedingen.....hij is inmiddels 5,5 maand en het cb hamert erop..

zijn schema is nu:

7.00 fles 180 cc

10.00 fles 180 cc

13.30 fles 180 cc

14.30 fruithapje

17.00 fles 180 cc

20.30 fles 210 cc met 3 schepjes rijstebloem.

Ik heb het echt geprobeerd, maar hij drinkt de flessen dan niet leeg (met 230 cc) en gilt het uit als ie geen voeding krijgt...

ook nu het fruithapje erbij is gekomen denkt hij er niet over minder snel om de fles te gillen.

Iemand tips, of zal ik het lekker zo laten? mij maakt het namelijk niet veel uit...

Vraagje twee; hij gaat vaak dreinen tijdens de fles, even gillen en dan weer verder willen drinken. lijkt op krampjes, maar dat kan toch niet ineens, er is qua samenstelling niets veranderd...

Herkenbaar?

pfff...dat was het!! Ben benieuwd naar jullie reacties, bedankt!

Hoi,
Je hoeft je niet druk te maken hoor, het komt vanzelf.
Ik las dat je nog geen groente geeft. Als je daar binnenkort mee gaat beginnen kun je hier en daar iets veranderen in je schema.
Bij ons was het toen als volgt:

7.00          fles
10.00      fruit
11.30      fles
15.00      fles
17.00      groente
19.00        fles met nutrix
Misschien heb je er iets aan als je kindje aan groente toe is.
succes ermee!!
groetjes Marisca

Hoi ,

Ik las net je vraagje:

Mij antwoord daarop zou wezen laat wat meer tijd tussen je voedingen....gemiddeld 4 uur...
Dat zou al een heleboel schelen. En evt. een fles laten vallen en dan een groentenhapje geven.

Suc6 ermeej.

Hoi Hoi,
Ten eerste moet je doen wat jouw gevoel je ingeeft.
Ikzelf ben mama van een dochter van 6,5 maand.
Je zou inderdaad net als de mama die hierboven ook schreef, kunnen beginnen met een groentehap.
Dit is ons schema al een paar weken.
7.00 fles 200ml
9.30/10.00 fruithap
12.30/13.00 fles 200ml
16.30/17.00 groentehap met een danoontje
19.00 fles 220ml met  2 schepjes nutrix.
tussendoor water of diksap en een halve liga.

Heel veel succes
greotjes suzan

ik zou gewoon doen wat jou het beste lijkt en je zou inder daat groente kunne geven
ik zit ook op 4 flessen maar soms ook wel 5 het ligt er maar net aan ik laat mn kind toch geen honger lijden omdat het cb het zegt
zolang hij binne de groei en gewicht curven blijft vind ik het wel goed
je moet ze daar gewoon vertellen wat ze willen horen ze hebben toch altijd wel wat tezeuren
jij weet toch het beste wat je kindje nodig heeft
s6

Hoi ,

Ik heb op uitzondering van iedereen hier   een heel makkelijk cb.
mijn zoon was ook lang aan 5 flessen toe ipv 4 en ik mocht het gewoon op mijn(of beter zijn) tempo gaan afbouwen , op een gegeven ogenblik is dit dan ook gelukt , doro de tijden wat te verschuiven en zijn groentenhap te gaan geven.
Ik wens je veel succes en het komt echt allemaal vanzelf wel goed.

tip;probeer anders bij zijn fruit wat sap te geven zodat hij toch een wat voller buikje heeft en zo kan je de tijd wat gaan verschuiven misschien.
of geef 's ochtends ook nog een pap(fles)

Ik zou me er niet druk om maken, mijn danique zit met drie maanden af en toe nog om de 3 uur en dat ook niet volgens mijn cb. Ze heeft omdat ze te licht het begin heel strak om de 3 uur gehad...en krijg dat er maar eens uit. Je kind zal het zelf wel aangeven denk ik dan maar.
En zolang de groei normaal blijft is er niks aan de hand
Groetjes
Maaike

Hai Lente,

Ik zou me niet te druk maken over het cb en vooral kijken naar waar je zoontje zich goed bij voelt, ieder kind is tenslotte anders met een ander ritme. Onze dochter van 4,5 maand zit sinds een paar weken op 4 voedingen per dag met fruithap en sinds gisteren heeft ze ook een groentehap gehad en dit gaat prima. Ze gaf ook aan eraan toe te zijn door 'mee te eten' zodra ze ons zag eten. In ieder geval is haar schema nu als volgt:

08.00 uur        fles 200cc
10.00 uur        fruithap
12.00 uur        fles 200cc
16.00 uur        fles 200cc
17.30-18.00 uur        groentehap
20.00 uur        papfles 200cc

Succes,
Niala

Terug
Bovenaan