Twee vraagjes

Hallo allemaal,

Mijn kleine man is nu drie maanden oud en het gaat redelijk goed met hem. Maar daar wil ik het even niet over hebben. Ik heb twee vraagjes.

1) Ik geef Hjerre borstvoeding. Maar mijn mannetje drinkt heel rustig. Vaak ben ik 40/ 45 minuten met hem bezig! Ik vind het vrij lang en ik vroeg me af of er meer moeders zijn die haar kindjes zo lang borstvoeding geven/ gaven en zo niet, hoe lang ze er dan over doen.

2) Hjerre is dus al drie maanden, maar hij wilt zijn hoofdje nog steeds niet optillen. Hij is wel sterk in zijn nekje, maar zodra ik heb op zijn buik leg is het brullen en brullen. Heel zielig gewoon. Wat ik ook probeer, zijn hoofd gaat niet omhoog, zijn beentjes daarintegen wel. Wie heeft er tips om zijn hoofdje omhoog te krijgen, want het cb maakt zich nu toch wel ongerust en ik ook eigenlijk.

Groetjes Hanneke en Hjerre

Hoi,

Ik geef flesvoeding dus sorry, je 1e vraag kan ik niet beantwoorden.
En over het hoofdje optillen, hebben ze geen tips bij het cb???
Ik weet niet hoe je dit kan verbeteren, misschien zit er bij jullie in de buurt geen kinderfysio ?? misschien dat hun tips hebben.

Succes ermee.
Groetjes Marina.

Misschien moet hem op je borst,buik leggen en dan tegen hem kletsen dan moet hij zijn hoofdje wel optillen om jouw aan te kijken.
Mijn dochter vind het ook niet zo fijn om op haar buik te liggen, maar op mijn borst en als ik tegen haar ga kletsen dan kijkt ze me wel aan en moet ze ook haar hoofdje optillen om naar mijn ogen te kijken.

Hoi,

voor wat betreft je vraag over de borstvoeding kan ik je niet echt helpen. Maar ik zou voor z'n nekje een afspraak maken bij een kinderfysio of osteopaat. Zij kunnen hem dan even nakijken, want misschien zit er wel iets scheef in z'n nek waardoor hij hem niet omhoog kan tillen. Zou ik zeker doen. Misschien is er niets aan de hand, maar dan weet je dat tenminste.  Maar als je nog langer wacht dan kan dit wel problemen geven bij zijn verder ontwikkeling. Mijn eerste zoontje wilde ook nooit op z'n buik liggen en hij had een gescheurde halsspier (ontdekte we toen hij 4 weken oud was) en er waren 2 nekwervels verschoven (kwamen we pas achter bij 9 mnd). Uiteindelijk is na 2 jaar alles wel goed gekomen bij hem, maar  bij  alles wat hij deed  merkte je zijn beperkingen, raar omrollen, de eerste stapjes.
Succes,
Josie

Even een antwoord op je eerste vraag. Ik heb juist een hele vlugge drinkster. Ze is 10 a 15 minuten aan het drinken en dan heeft ze voldoende. Wel leg ik haar nog even aan voordat ze naar bed gaat weer, want dan weet ik zeker dat ze voldoende heeft en meestal valt ze dan binnen 5 minuten in slaap.

Hoi

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga zeker een afspraak maken met een osteopaat of fysiotherapeut. Misschien is er inderdaad iets aan de hand, je kan beter voor niets gaan dan afwachten denk ik dan maar. Hij gebruikt zijn linkerhandje/ armpje ook niet zoveel en daar heb ik toch al oefeningen voor gekregen. Misschien staat het wel met elkaar in verbinding....
Bedankt en tot ziens,

Hanneke en Hjerre

Hoi,

het mindere gebruik van z'n armpje kan er zeker mee te maken hebben. Mijn neefje had een bekelde zenuw en die gebruikte 1 armpje ook eigenlijk niet en die arm lag ook altijd op een bepaalde manier. Dat kun je goed zien als je oude foto's terugkijkt. Dit geldt ook voor mijn oudste zoontje. Zijn hoofd lag altijd scheef. In eerste instantie zie je het niet en zegt ook niemand er wat van, maar als je terug gaat kijken dan zie je het meteen. Ik heb nu een tweede zoontje en ik merk nu ook zo'n verschil. De tweede is veel rustiger dan mijn oudste, die had er achteraf gezien gewoon last van.

Succes ermee!
Josie

Terug
Bovenaan