Twee vraagjes!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal!

Mijn vriend en ik hebben besloten om het voorzichtig te gaan proberen! *blij*
<p style="text-align: center;">Nou ben ik ongeveer een maand geleden gestopt met mijn pil (1 week voordat ik ongesteld werd in Augustus) en begonnen met gezond eten etc en ook foliumzuur. Nou heb ik mijn “eerste” ovulatie rond 28-30 Aug gehad (uitgaand van alle symptonen en calculatie.. maar wie weet al eerder sinds ik ontzettend “nat” was de dagen ervoor en zin had in seks). 28 & 29 Aug was ik echt heeel erg chaggie (we schrokken er allebei van haha) boos, opvliegers en steken in me rug, buik en boven mijn schaamstreek. In de nacht van 30 op 31 Aug werd ik wakker van buikpijn steken maar voelde me niet meer chaggie enzo. Nu is het zaterdag 3 Sept en heb nog steeds last van steken, ben moe en me tepels zijn gevoelig, heel erg opgeblazen en een hele gevoelige buik (had ik al maar nu nog erger als bijv me vriend zn arm op me buik rust). Is dit normaal? Ik heb altijd de pil doorgeslikt en soms een pauze genomen na 3 maanden ofzo. Kan het zijn dat de eisprong daarom wat pijnlijker is?</p>
<p style="text-align: center;">En.. Wij hebben seks gehad 2 dagen na mijn mentruatie die eindigde rond 20 Aug maar wel met “pull out” en seks gehad 27 Aug maar dan zonder penetratie (kwam klaar op mijn vagina) omdat we het spannend willen houden en rustig aan willen doen. Kan je hiervan eventueel ook zwanger van raken? Hoor graag jullie mening :)! Liefs</p>

<p style="text-align: left;">Sorry van die rare tekentjes in de tekst ;-)</p>

Ik begrijp het misschien niet helemaal goed maar je bent dus gestopt met de pil en vrijwel snel je menstruatie gehad?  De eerste menstruatie is geen echte menstruatie omdat je geen eisprong heb gehad omdat je toen nog de pil slikte. Het kan vaak even duren voordat alles weer goed op gang is.

Misschien omdat je niet elke maand een stop week gehad hebt is het nu bij jou iets gevoeliger.  Ik heb hier geen ervaring mee.

En je hebt sex gehad 2 dagen na je menstruatie?  In principe zit je dan niet in je vruchtbare periode... die is pas ongeveer 2 weken voor de volgend verwachte menstruatie... en je hebt kans dat deze bij jou nu in het begin nog wat onregelmatig kan zijn ivm stoppen vd pil. Normaal gesproken kun je ook zwanger worden van voorvocht, dus dat op tijd eruit is niet heel betrouwbaar. Maar het gebeurd volgens mij niet heel vaak hoor.

Terug
Bovenaan