Twee vruchtzakjes

A

Anoniem

Guest
Vandaag zijn we voor onze eerste echo geweest. Tot onze schrik zagen we twee vruchtzakjes, in eentje duidelijk een kindje met een kloppend hartje, in de tweede was niks te zien, maar ze kon vanwege mijn darmen het ook niet goed in beeld krijgen.
Volgens haar berekening was ik 7 weken zwanger (volgens eigen berekening bijna 8).
Hebben meer vrouwen dit gehad? Ze vroeg of ik een bloeding had gehad of buikpijn, maar geen van beide is het geval. Ik moet nu over drie weken terug komen om te kijken hoe het er dan voor staat. Er zijn eigenlijk drie opties:
1. vruchtzakje verdwijnt vanzelf
2. krijg een bloeding waarbij ik het vruchtzakje verlies
3. er zit toch een kindje in
Krijg er echt de zenuwen van. Deze zwangerschap was al een grote verrassing aangezien het ons vierde kindje zou worden. Ben doodsbang dat het er vijf worden. Klinkt heel hard, maar eigenlijk wil ik helemaal geen tweeling. Tuurlijk, als het komt dan komt het, maar dat wordt dan wel ongelooflijk zwaar, aangezien mijn jongste anderhalf is bij geboorte van de nieuweling(en).
Heeft iemand dit al meegemaakt?
Ivy

Ik was na ivf  zwanger van een tweeling. Met 15 weken heeft er 1 moeten overlijden door een operatie. We hadden geen keus. Ik snap je zorgen maar probeer blij te zijn als het er 2 zijn want kinderen krijgen is iets heeel kostbaars! Waar er 6 eten eten er ook 7 toch?

lfs ing

Ja, ik heb het ook meegemaakt. We gingen met 9 weken en 1 dag voor onze eerste echo. We waren enorm blij dat we een hartje zagen, want vorig jaar hadden we helaas een miskraam gehad.

Nadat we het kindje uitgebreid bekeken hadden ging de echografiste met de camera een beetje opzij en liet zij ons nog een vruchtzakje zien met daarin een klein friemeltje; lang zo groot niet als de andere. Ze zei dat ie met zo'n 7 weken gestopt was met groeien. We waren zeer verrast. Niet echt verdrietig, omdat we al zo blij waren om in ieder geval 1 hartje te zien! Toch was nr. 2 ook zeer welkom geweest, want we hebben nog geen kinderen.

Ondertussen ben ik bijna 14 weken en nog geen last gehad van kramp of bloedverlies. Verwacht het ook eigenlijk niet meer. Bij de echo van 11 weken was overigens niet zo veel meer te zien in het vruchtzakje, of ze liet het ons niet zo goed zien, dat kan natuurlijk ook.

Nou, sterkte ermee. En toch ook gefeliciteerd met je zwangerschap!

Groetjes, Vennie

Hoi.
Ik was ook zwanger van een tweeling, waarvan er eentje vanzelf is weggevloeid. Ik wist niet dat ik er 2 verwachtte, maar na een zeer heftige bloeding bleek dat er idd 2 geweest waren en dat er een maar had geleefd tot een week of 9 of 10.. Bij mij kwam de miskraam dus spontaan op gang..
Ik moest zeggen dat ik ook wel geschrokken was van het feit dat ik er in 1e instantie 2 zou krijgen, maar al waren het er 4 ze waren van harte welkom hier!!
Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt.
Gr. Anne-Marie

Terug
Bovenaan