twee weken voor op groei !

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Bij de 3-D echo is geconstateerd dat onze uk, twee weken voorloopt op groei. Hij weegt nu 1375 gram (bij 27 weken). Heb dit vandaag ook aan de VK doorgegeven. Nadat ze ze mijn buik heeft opgemeten (deze bleek 30 cm te zijn, i.p.v. het gemiddelde van 28 cm) leek het haar toch goed om een groei-echo te maken en te laten prikken op suiker en ijzer. Ik moest me vooral niet druk maken maar toch.....wie neemt mijn onzekerheid weg ?!

Groetjes van een beetje bezorgde aanstaande mama !

Hoi

Mijn dochtertje liep ook rond dat termijn 2 week voor op schema en ik had dus zwangerschapssuiker.(met 32 week ontdekt) Met 32 week liep ze al 4 week voor.Uiteindelijk is ze met 37 wk en 5 dagen geboren met een gewicht van 3940 gram.Een flinke dame dus.Maar wel gezond dus de grootte zegt niets over de gezondheid van de beeb en ze houden je nu wel extra in de gaten hoor maak je geen zorgen.;

Hoi hoi,

Ik ben 7 wkn geleden bevallen van mijn 3e kindje en hij liep ook vanaf 20 wkn 2 weken voor op de groei. En ik kreeg inderdaad een flinke zoon ruim 8,5 pond. Maar ik had verder geen suiker of andere vervelende dingen hoor. We waren allebei gewoon gezond.
Er hoeft dus niks aan de hand te zijn.

succes

liefs daan

Ik had bij mijn vorige echo ook dat onze uk voorliep ook ong 2 weken en van de week had ik weer een echo en was het weer keurig volgens schema. Mijn gyn zei dat dit wel vaker is en dat ze dan gewoon even een groeispurtje hebben.
Hopelijk is het geen suiker voor jou!

hoi meiden,

het zou me verbazen moesten de gemiddelden in België anders liggen dan in Nederland. Bij ons wordt er precies nooit gesproken van een snelle groei.
Ik ben gisteren naar de gynaecoloog geweest en ons kindje weegt nu +/- 1,500kg (ik ben 28 weken en 5 dagen), lijkt me dan ook zeker genoeg...
Maar alles was dik in orde en van een voorsprong heeft ze niet gesproken.

In alle geval, ik vind het wel schattig zo'n stevige baby!!!

Liefs,
van ons...

hoi,

Ik hoor eigenlijk niet meer op dit forum thuis. Ik ben bijna 3 maanden geleden bevallen, maar ik lees nog wel mee. Ik wilde ook even reageren.

Wees niet ongerust, maar blij dat ze het vroeg constateren. Bij mij hebben ze nooit gezien dat mijn zoontje groter is dan normaal. Een dag voor de bevalling is zelfs nog een echo gemaakt. Ze dachten dat mijn zoontje tussen de 7 en 8 pond zou wegen. Omdat ik 2 weken  overtijd liep ben ik ingeleid.  De  ontsluiting vorderde prima  alleen het persen  ging voor geen meter. Ruim een uur geperst en toen is besloten om een keizersnee uit te voeren en wat bleek mijn zoon woog ruim 10 pond!! Als ze  dit van te voren geweten hadden, dan hadden ze meteen een keizersnee uitgevoerd of ze hadden de baby eerder geboren laten worden.  

succes  

Terug
Bovenaan