Hoi allemaal,<br />In oktober 2019 is mijn zoontje via een ongeplande keizersnede geboren. Mijn bevalling was heel heftig. Een continue weeënstorm, totaal geen rust tussendoor. Ontsluiting was er dus heel snel en mocht al snel gaan persen. Na 1,5 uur persen en extra wee opwekkends was er nog geen beweging in gekomen, ik was doodop. Via een echo kwamen ze achter dat mijn zoon erg ongunstig lag (aangezichtsligging) en werd het advies tot een keizersnede gegeven. Ik vond alles prima op dat moment. Tot op de dag van vandaag heb ik daar ook totaal geen spijt van gehad. Mijn herstel ging ontzettend goed, en heb maar kort echt last gehad van de operatie.<br />Nu ben ik net 8 weken zwanger van onze tweede. Omdat ik de vorige keer met een keizersnede ben bevallen, moet ik sowieso de laatste 4 weken onder controle gehouden worden door de gynaecoloog en natuurlijk ook in het ziekenhuis bevallen. Mijn verloskundige zei dat ik waarschijnlijk de keuze heb hoe ik wil bevallen, natuurlijk of weer via een keizersnede. Dit heeft mij echt aan het denken gezet. Ik heb namelijk ontzettend veel angst dat de geschiedenis zich herhaalt, maar ik realiseer me natuurlijk ook dat iedere bevalling weer anders is. Het mooiste zou uiteraard een natuurlijke bevalling zijn. <br /><br />Ik ben dus eigenlijk op zoek naar moeders met ongeveer eenzelfde verhaal, en wat voor bevalling zij de tweede (of misschien derde) keer hebben gehad. En ook; hadden jullie de keuze of niet?<br />Alvast bedankt!<br />