Tweede bevalling

Hoi dames,

Ik ben even nieuwsgierig.. Ben nu 37 weken zwanger van ons tweede kindje, maar ons eerste kindje is met een geplande keizersnede geboren i.v.m. stuitligging.

Deze zwangerschap ligt de baby goed en kan ik natuurlijk bevallen. Ze zeggen dat een bevalling bij een tweede meestal sneller gaat... Maar is dit ook zo als je bij de eerste een geplande keizersnede hebt gehad? Of moet ik dit nu als een eerste bevalling bekijken?

Pff dat is een lastige, ik gok dat je het als een 1e bevalling moet rekenen. Maar wellicht ter relativering, dat zegt helemaal niets over de duur he. Ik had zelf vlotte bevallingen; 1e keer 7uur, 2e keer 4uur. Een goede vriendin had bij de 1e 48uur en bij de 2e 36uur.. dus tja, ik kan alleen maar zeggen "go with the flow"
Veel succes dan binnenkort!

Ja ik denk ook als een eerste bevalling. De weg moet nog gemaakt worden zeg maar ;-).
Succes! Komt vast helemaal goed

Omdat je eerste kindje niet vaginaal geboren is, 'telt het niet' (raar om te zeggen, want met een keizersnede ben je ook gewoon bevallen). Het gaat er meer om dat de (vaginale) weg nog niet vrij is gemaakt door het eerste kindje. Mijn beide bevallingen duurde trouwens 3,5 uur

Thanks voor de reacties dames! Klinkt inderdaad logisch dat de weg nog vrij gemaakt moet worden, maar kon het zelf even niet bedenken haha!

Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen, maar we gaan er voor! Het is in ieder geval al positief dat dit kindje er goed voor ligt en we het nu op de natuurlijke manier kunnen proberen. :)

Precies hetzelfde als bij mij. Eerste een spoedkeizersnee. Een week geleden ben ik natuurlijk bevallen van onze tweede. W wordt dit gezien als 1e natuurlijke bevalling aangezien er nog geen baby door het geboorte kanaal is gegaan

Terug
Bovenaan