<p>Hallo dames!</p><p>Op dit moment ben ik 39 weken en 4 dagen zwanger van ons tweede kindje. <br /><br />Gek genoeg merk ik dat ik iedere dag rond loopt met een gevoel van angst. Ik schrijf dit dan ook meer om het van me af te schrijven, wellicht hebben jullie wat tips.</p><p>Van onze eerste (Kyan, zoontje van inmiddels 2 jaar) ben ik bevallen met 39+2 weken. Nu ik 39+4 weken ben ik ietwat onzeker. Bang dat de bevalling niet op de natuurlijke wijze zal gebeuren en ik ingeleid moet worden. Dit wil ik namelijk écht niet. <br /><br /></p><p>Waarom ik angst heb weet ik niet. Angst omdat ik nog altijd niet bevallen ben. Angst vanwege de vele pijntjes die ik nu voel. Angst omdat ik zo vermoeid ben en bang ben dat mijn lichaam het niet aan kan. Hebben meerdere dames dit ervaren? Hoe ga je hiermee om? <br /><br /></p><p>Daarnaast wil ik vragen of jullie tips hebben om de bevalling zelf op te wekken/een handje te helpen? Ik had gelezen dat bijvoorbeeld het drinken van Bitterlemon helpt? Is dit een fabel of een feit? Heeft het bij iemand geholpen toevallig?</p><p>Groetjes en veel liefs! ?</p>