Tweede bevalling

<p>Hallo dames!</p><p>Op dit moment ben ik 39 weken en 4 dagen zwanger van ons tweede kindje. <br /><br />Gek genoeg merk ik dat ik iedere dag rond loopt met een gevoel van angst. Ik schrijf dit dan ook meer om het van me af te schrijven, wellicht hebben jullie wat tips.</p><p>Van onze eerste (Kyan, zoontje van inmiddels 2 jaar) ben ik bevallen met 39+2 weken. Nu ik 39+4 weken ben ik ietwat onzeker. Bang dat de bevalling niet op de natuurlijke wijze zal gebeuren en ik ingeleid moet worden. Dit wil ik namelijk écht niet. <br /><br /></p><p>Waarom ik angst heb weet ik niet. Angst omdat ik nog altijd niet bevallen ben. Angst vanwege de vele pijntjes die ik nu voel. Angst omdat ik zo vermoeid ben en bang ben dat mijn lichaam het niet aan kan. Hebben meerdere dames dit ervaren? Hoe ga je hiermee om? <br /><br /></p><p>Daarnaast wil ik vragen of jullie tips hebben om de bevalling zelf op te wekken/een handje te helpen? Ik had gelezen dat bijvoorbeeld het drinken van Bitterlemon helpt? Is dit een fabel of een feit? Heeft het bij iemand geholpen toevallig?</p><p>Groetjes en veel liefs! ?</p>

Ik heb dit ook en dat is omdat ik bij de eerste met 34 weken ben bevallen en nu inmiddels 38+3 ben (gelukkig) dit schijnt een grote baby te zijn en heb ook erg last van kwaaltjes. Ik eet iedere dag 6 dadels dit is wel bewezen dat het bij ongeveer 80% van de dadel etende vrouwen goed doet. Niet om de bevalling op te wekken trouwens maar de bevalling zou dan soepeler kunnen verlopen en minder last van bloedverlies. Ze raden wel aan om dit al weken voor de uit rekende datum te doen. Er is denk ik weinig aan te doen. Ananas is ook een fabel. Ik wacht het af en de verloskundige zei je moet echt ontspannen dingen gaan doen. Lekker veel liggen, onder de douche gaan enz. Je kan jezelf namelijk zo gek maken en dat is zonde. Probeer ademhaling onder controle te krijgen en het toch allemaal op je af te laten komen. Vaak als je zo'n pijn hebt dan geef je je zelf ook een beetje over en blij als het kindje er is. 

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met deze gevoelens. Het is inderdaad afwachten en ik ben me er ook van bewust dat ik geen andere keuze heb. 

Ontspannen is heel erg lastig. Ik hou niet van stilzitten, nesteldrang, hihi! Wellicht dat ik daar toch eens aan zou moeten toegeven. 

Dank je wel @SanneAB ❤️

Misschien een rare vraag maar waarom zie je zo op tegen ingeleid worden? Is bij mij namelijk gebeurd en weet nog altijd niet zo goed wat ik ervan moet vinden omdat ik geen ervaring heb met op dr normale manier bevallen. Maar hoor vaker mensen die dit niet willen, waarom is dat?

Hoi Roweentje,
Echt helemaal off-topic dit maar wat is Kyan een leuke naam! 
Hoe spreek je het uit? Als Kie-jan of als Kai-an?
Verder kan ik je niet helpen met tips

Ik ben benieuwd hoe ik erin sta over 3 mnd als ik weer mag ;) maar opwekken, voor zover het echt kan.. deed ik door seks (incl klaarkomen, in sperma zit een bepaald stofje en wie weet helpen de samentrekkingen voor jezelf ook? Anders heb je t iig ff leuk gehad haha), en ik masseerde bij mn voet, die holte achter die knobbel van je enkel zeg maar. Had gelezen dat dat punt in verbinding staat met de baarmoeder. Is t echt waar? Kweenie.. Maar in the end moet je kindje er vooral klaar voor zijn en zal niks werken als het nog geen tijd is denk ik haha. Maargoed dit valt te proberen!

Terug
Bovenaan