<p>Hoi, een vraagje aan jullie. </p><p>Ik ben nu bijna elf weken zwanger. Ik heb inmiddels vijf echo's gehad, waarvan twee in het ziekenhuis. Elke echo is goed, met kloppend hartje. </p><p>Begin deze week verliet ik het toilet in de nacht en zag dat er bloed in zat, bij het afgeven ook bloed, slijm en kleine stolsels. Na overleg met de verloskundige kon ik meteen naar het ziekenhuis. Op de echo was het kindje actief, gezond, met hartslag. Het zou of een beginnende miskraam zijn, of wegggaan binnen 1,5 dag. Mogelijk een gesprongen bloedvaatje. </p><p>Na iets langer dan een dag stopte het bloeden, een enorme opluchting. Nu, op zaterdag, gebeurde het weer. Wc vol bloed. Meteen het ZH gebeld en ik ben net weer nagekeken. Het hartje klopje, zag er goed uit. Ze heeft naar mijn baarmoedermond gekeken en daar kwam het bloed uit. Weer hetzelfde: het zou een beginnende miskraam kunnen zijn of na 1,5 dag afnemen.</p><p>Op mijn vraag of dit dan telkens zo zou kunnen gaan had ze geen antwoord en het enige wat zij konden doen was de baby checken. </p><p>Het bloedverlies lijkt al wat minder. Ik ben er erg bezorgd over. En heel benieuwd of er anderen zijn met ervaring hiermee? Ik hoor het graag!</p><p> </p><p> </p><p> </p>