Tweede keer prikjes

Even mijn hoofd leegschrijven.

Verbeeld ik het me nu, of is de tweede keer prikjes nóg vervelender dan de eerste?!

Vandaag mochten we weer met z'n tweetjes naar het CB. Normaal gesproken ben ik altijd wel flink als het om prikjes en andere onplezierige zaken gaat, maar dit keer zag ik er toch een beetje tegenop. Ik had de vorige keer zo te doen met de kleine muppet, dat ik me deze keer bij voorbaat al schuldig voelde. Jammer genoeg waren we dit keer niet bij onze lieve vaste verpleegkundige, maar bij een (vast ook hele lieve) arts die we niet kenden. Zij constateerde dat Lise haar heupjes wellicht niet symetrisch waren, deelde dit mede en jenste vervolgens twee keer een spuit in Lise haar schattige bovenbeentjes. Oké, ze was niet zo lomp, maar zo voelde het wel... Lise ging weer helemaal over haar toeren, maar liet zich gelukkig wel troosten. Een half uurtje later stonden we bij het echocentrum voor eenecho van Lise haar heupjes. De artsen daar waren verbaasd over hoe vrolijk Lise nog was na haar prikjes en hoe goed ze de echo onderging. Mijn kleine pittige meisje liet zich niet kennen. Een goede uitslag later (prachtige heupjes en niks mis mee) kwamen we thuis en daar stortte mijn kleine hummeltje in. Wat een tranen en wat een verdriet! Ik merk dat ik niet zo goed weet wat ik met zo'n ontroostbaar meisje aan moet en dan realiseer ik me gelijk hoe ik bof dat dit zo weinig voorkomt en dat ze zo weinig huilt. Inmiddels ligt ze naast me op de bank. Ik heb haar toch maar een zetpilletje gegeven en hoop dat ze voorlopig even slaapt. Dan maar geen 570cc vandaag.

Wat is het toch een heerlijk meisje. Iedere dag wordt het houden van een stukje groter. Ik word bijna bang voor de kwetsbaarheid en hulpeloosheid van haar. Wat een verantwoordelijkheid voor dit mooie mensenleven. Pffff... Ze is zo prachtig.

Jullie al toe aan vaccinaties ronde twee?

xxx
 
Wat ben je toch een superlieve en geweldige mama! Er spreekt zoveel liefde uit je verhaal.
En wat is je meiske dapper. Gelukkig dat er met haar heupjes niets aan de hand is.
Wij gaan volgende week maandag op voor het eerste prikje. We moeten ervoor naar het ziekenhuis en blijven daar dan een nachtje slapen, zodat we goed kunnen zien hoe ze op de vaccinatie reageert.
En dan de volgende dag op dinsdag de CT-scan. Oh zo spannend. Vooral de uitslag, Ik sprak net de plastisch chirurg en we krijgen volgende week donderdag de uitslag over het al dan niet ontbreken/aanwezig zijn van de schedelnaden. Keep my fingers crossed!

Geniet van je mooie meiske en vertroetel haar vandaag maar extra!

Dikke kus, Marieke
 
En wat ben jij toch een lieve schat. Dankjewel voor je fijne reactie.

Ik vind het allemaal zo spannend voor jullie. Hier worden ook drie paar vingers gecrossed (het derde paar vingertjes met een beetje hulp, zoals je waarschijnlijk zult begrijpen ;-)).

Fijn dat jullie volgende week maandag mogen blijven. Je weet van te voren toch niet helemaal hoe een kindje op de vaccinaties reageert. De vorige keer kreeg Lise koorts, maar sliep ze er redelijk doorheen. Dit keer is ze er echt overstuur van, maar lijkt de koorts achterwege te blijven. Zeker bij zo'n klein en kwetsbaar hummetje als Jasmijn lijkt het me plezierig dat jullie eventjes in goede handen zijn.

Hier wordt vandaag extra vertroeteld en extra met rust gelaten. Lise is soms nogal duidelijk in het 'niet willen knuffelen' (arme mama, haha). Kijken of we er toch nog een mooie dag van kunnen maken.

Enorme knuffel voor jullie.
Xxx
 
Hee meiden,

Milan mag nou ja moet volgende week voor de prikjes. Ook bij de arts en niet bij lieve rilana de verpleegkundige. De eerste keer heeft Milan een slaapmarathon gehouden, hoop dat het deze keer ook zo goed gaat.

Arme lise, maar met zo'n lieve mama en bergen knuffels moet dat toch helemaal goedkomen. Hartbrekend als die kleine mopjes zo ontroostbaar zijn, ik ga gewoon meehuilen. Zullen de hormonen nog wel zijn, hihi.

Marieke heel veel succes in het ziekenhuis, we gaan aan jullie denken en voor jullie duimen.

Liefs banka
 
Dag dames,

Ravi heeft afgelopen maandag de eerste prikjes gekregen, Hij had er weinig last van. Klein beetje verhoging, (38graden) en een beetje piepperig maar viel reuze mee gelukkig. Nu moet ik zeggen dat de andere kinderen er gelukkig ook nooit echt heel heftig op gereageerd hebben.
Hoop dat het bij de tweede prikjes ook goed zal gaan.
En idd veel succes in het ziekenhuis Marieke
grtz Hanneke








0
 
Gabriël moet 16 februari voor de 2e set prikken.
De eerste set (vorige week woensdag) heeft hij hier thuis gekregen doordat de verpleegkundige was vergeten dat ze ons buiten het reguliere spreekuur had geplanned en wij daar dus een uur op niets hebben zitten wachten...
Hij had lichte verhoging na de prikjes, maar heeft gelukkig wel behoorlijk kunnen slapen en het was snel weer beter.

Ook hier wordt de hoeveelheid liefde waar ik mee wordt overspoeld soms wat teveel en zit ik zomaar te huilen haha, heerlijk toch ;-)

Liefs!
 
Maandag en dinsdag komen helemaal goed joh Marieke! Jullie zijn geweldig en met zoveel steun en duimende mensen kan het toch haast niet negatief uitvallen? ;-)
 
Terug
Bovenaan