Tweede keer zwanger worden

Hoi dames,

Ik heb een dochtertje van 11 maanden en we zijn nu een aantal maanden aan het proberen om terug zwanger te worden.
Ik was van 29/08 tem 03/09 ongesteld. Mijn meest vruchtbare periode was van 08/09 tem 14/09.
In deze periode hebben we om de dag gemeenschap gehad. Sinds 2 á 3 dagen voel ik me anders dan normaal.
- hoofdpijn
- licht in mijn hoofd
- borsten staan gespannen
- krampen in onderbuik, onderrug en liezen
- op 19/09 een kleine bloeding gehad (paar roze achtige druppeltjes bij het afvegen)
Ik heb op 18/09 en 20/09 een test gedaan, deze waren negatief. Heb ik te vroeg getest? Normaal zou ik op 26/09 terug ongesteld worden.

Bij mijn dochter was ik 8 weken zwanger zonder dat ik het wist en heb ik nooit een bloeding gehad. Vandaar al mijn vragen.

Zou ik om de 2 dagen testen of gewoon even geduldig zijn en op 26/09 pas testen? En zijn er dames die een soortgelijk verhaal hebben en toch zwanger waren?

Alvast bedankt voor jullie hulp en raad!
Liefs,
Laura

Oké. Even relativeren hoor. Als je vruchtbare periode van 08-14 sept was, dan is het onmogelijk om op 18 september al positief te testen.
Een innesteling is een proces van 5-12 dagen. Het eitje moet eerst bevrucht worden, dan de ‘reis’ maken richting baarmoeder, en innestelen. Er staat niet voor niets 14 dagen tussen eisprong en menstruatie, en dus de dag vanaf wanneer je betrouwbaar kunt testen. Trap ook niet in de marketing van ‘zoveel dagen voor verwachte menstruatie te testen’ want de enige die er beter van wordt is de bankrekening van de fabrikant.
Na innesteling, en voor je eventuele menstruatie gaat nog 25-50% van de gevallen alsnog mis (biochemische zwangerschap, Google maar eens). Die je niet zou weten als je niet te vroeg zou testen. En, een negatieve test voor je verwachte menstruatie betekent niet dat je níet zwanger bent. Alleen, het is een proces dat dus wel 12 dagen kan duren en pas na de innesteling maak je hcg aan.

Dus; wacht 14 dagen na je ovulatie met testen.

Ik heb bij mijn eerste 3 keer negatief getest voordat ik een keer positief testte. Ook had ik een innestelingsbloeding die ik destijds als de start van mijn menstruatie zag. Ik had toen al wel ontzettend veel last van pijnlijke borsten. Mijn eerste zwangerschap was een verrassing en ik snapte echt niet waarom mijn lijf zulke tegenstrijdige signalen gaf, maar dat kan dus…

Oef, lijkt me inderdaad ook dat je te vroeg hebt getest. Ik testte steeds op de dag dat ik ongesteld moest worden of zelfs de dag erna pas. Het lijkt lang wachten maar het scheelt je wel geld en teleurstelling en enkel dan kan je betrouwbaar testen. Die vroege tests zijn zoals hierboven gezegd niet echt betrouwbaar.

Terug
Bovenaan