tweede keer zwanger

A

Anoniem

Guest
Hallo (aanstaande) mama's,

Ik ben een mama van 23 jaar en heb een zoontje van 2,5 jaar. Eigenlijk was zijn komst niet gepland. Maar vanaf de zwangerschap heb ik niets gedaan dan genoten. Je stelt je er op in en schikt je leven en we zijn echt heel  gelukkig.
Nu heb ik sinds een maandje heel sterk de wens naar nog een kindje.
Heb het er met mijn man heel veel over de laatste tijd. Graag willen we vanaf mei weer zwanger zijn. Ik ben pas 23 en  Wat me tegenstaat is dat mijn moeder er dit keer niet bij is. Ze is overleden toen mijn zoontje 16mnd oud was. Dit maakt dat zwanger zijn en een nieuw kindje in de familie niet alleen mooi is maar ook heel verdrietig. Ik  heb na de dood van mijn moeder eerst een paar maanden in een roes geleefd en daarna een paar maanden heel somber en rauwig geweest. Sinds een aantal weken gaat het eigenlijk weer heel erg goed. En tegelijkertijd is de wens voor een tweede gekomen. Ik denk dat we ervoor moeten gaan al ben ik onzekerder dan ooit tevoren!
Kun je beter een aantal maanden van tevoren stoppen met de pil? En wanneer ga je ook al weer foliumzuur slikken. En ik wil heel graag weten hoe je je cyclus en eispromg kan berekenen. Ik hoop op reacties.

Lieve groetjes

hoi

Je kunt nu stoppen met de pil maar wanneer je zwanger word weet je natuurlijk
nooit het kan in een keer raak zijn maar het kan ook best nog een half jaar duren
Foliumzuur slik je al wanneer je zwanger wilt worden
groetjes Corien

Terug
Bovenaan