Tweede kind?

A

Anoniem

Guest
<p>Hi,</p><p> </p><p>Wij hebben een zoon van 10 maanden. We merken laatste tijd dat we steeds meer verlangen naar een tweede kindje. Lijkt ons heerlijk om een broertje of zusje te hebben voor ons zoontje. ?</p><p>Echter zijn er wel paar factoren die, vooral mij, laten twijfelen.</p><p>- we gaan in juni verbouwen en verhuizen, geen grote verbouwing. +/- maand bezig</p><p>- ik studeer nog tot juni en wil erna graag eem andere baan.</p><p>Ik vind het lastig. Enerzijds echt het verlangen naar een tweede. </p>

Ja lastig is dat..
Zelf verlangde ik na een maand of 6 al naar een tweede. Ik vond mn dochter zooo leuk! Ik wilde er nog één ? Daarnaast leek het me gezelliger en leuk voor haar.
Maar uiteindelijk heb ik wel gewacht tot ze een maand of 15 was om aan een tweede te beginnen. Ben ik achteraf heel blij om. Het leeftijdsverschil is nog steeds klein en mn dochter is als dreumes/peuterpuber veel minder makkelijk ;) 
Ik zou jou praktisch gezien ook aanraden om nog even te wachten gezien de verbouwing en nieuwe baan. Maar als jouw gevoel dat echt tegenspreekt dan kun je het praktische ook los laten en vinden jullie daar ook wel weer je weg in ?

Een paar maanden wachten??? Is toch niet zo moeilijke keuze lijkt me. 

Die verbouwing zou ik me niet zo druk om maken..Als je nu zwanger zou raken, ben je jn juni 3 maanden zwanger en dan kun je prina verbouwen en dan is de verbouwing allang klaar voor je gaat bevallen. 
Als je echt een andere baan wilt, is zwanger solliciteren vaak niet de beste optie maar dat snap je zelf ook wel denk ik ;) Al zijn er wel bedrijven die zwangeren aannemen hoor, als ze je maar graag willen hebben.. 
Je weet natuurlijk ook niet hoe lang het duurt voor je zwanger bent. T is maar wat je 'belangrijker' vindt, eersr een nieuwe baan of eerst een nieuwe baby ;)