Tweede kind

Hallo. Wij hebben nu een zoontje van 6 maanden en het lijkt ons leuk om snel aan een tweede te beginnen voor ons kindje.Nou ben ik ook graag iemand die mijn houshuiden ook wel een beetje op orde wil houden dus mijn vraag is zijn er andere ouders die snel achter elkaar kinderen hebben gekregen en wat is jullie ervaring daarmee, leuk of veel te druk?? Ik ben benieuwd.
 
Ik vond het nogal tegenvallen eerlijk gezegd. Tussen mijn zoontjes zit 2 jaar verschil maar als ik het over mocht doen had er meer verschil tussen gezeten. Het is erg druk!!! En als jij nogal een pietje precies bent in het huishouden moet je het helemaal niet doen want dat schiet er namelijk nog weleens bij in. Anders ben je altijd alleen maar bezig zonder eens een keer op je kont te zitten.
 
Hoi
Tussen mijn kinderen zit ook 2 jaar en 2 mnd.
Het is wel druk ja, maar voor mijn gevoel heb ik het met m'n baby niet zo zwaar maar de oudst vraagt heel veel energie van je. En doordat je ook je baby moet verzorgen heb je wel het idee af en toe dat je nooooooit meer iets voor jezelf kunt doen.
En wat ik tegen vind vallen is het gesleep en gesjou de hele dag trap op trap af boodschapje doen alles is een onderneming.
En de nachten {ik moet er regelmatig uit voor de jongste} kun je ook overdag niet inhalen omdat je de oudste weer heb rond lopen.
Gelukkig is de jongste wel erg lief en ik geniet enorm van hem en je moet ook proberen om voor elk kind afzonderlijk wat tijd te maken de oudste eist die tijd vaak wel op maar je wil van die kleine ook genieten.
Voor het winkelen heb ik een duowagen echt onmisbaar vind ik dan kun je toch nog op je gemak winkelen.
En de oudste gaat nu naar peutersp.zaal 2 ochtende en dan kom je toe aan dingen in huis doen waar je een mee helpende peuter niet zo handig is.
Voor als je kinderen straks wat groter zijn is het wel weer leuk dat ze iets aan elkaar kunnen hebben.
Alle verschillende leeftijden heeft zo z'n voor en z'n nadelen.
Zelf heb ik m'n huis ook graag opgeruimd en schoon en het lukt me nog steeds, maar je moet jezelf een beetje weg cijferen nu maar dat is maar tijdelijk.
En ik denk maar zo er zijn mensen die hebben er net zo makkelijk 4 en die hoor je niet klagen knap hoor heb ik bewondering voor!!!
Succes met je keuze laat je het nog weten?
 
Volgens recente Amerikaanse onderzoeken is het best 1jaar en half tot 2jaar te wachten voor een 2de zwangerschap.Als er te snel een zwangerschap komt is dit nadelig voor de baby.Te laag geboortegewicht.Ik heb dit net vluchtig op de radio gehoord.Wij dachten heel snel aan een 2de kindje te beginnen.Ik wil er eerst meer over weten.Ik ben ok ni meer van de jongste.Dus te lang wachten is ook nadelig.
 
Terug
Bovenaan