tweede kindje, maar erg onrustig!

A

Anoniem

Guest
Ha allemaal,

Ik ben 16 weken zwanger van ons tweede kindje, maar overal -ook op dit forum-
lees ik dat je bij n tweede eerder een buikje heb, je kleding niet meer past, enz
Zelf heb ik dat nm niet. Mn 1e kindje voelde ik met 15 weken echt duidelijk.
Maar ook dat weet ik nu niet zeker. heeft iemand dit ook gehad of gehoord?
kben echt ongerust.en kdurf er niet zo van te genieten.
help!

Waarom bel je niet even de verloskundige?? Die kan je vast helpen, dan ben je niet meer zo ongerust misschien. Ik ben zelf nu,pas, 5 weken zwanger van de tweede  en ik vind het ook veel enger dan de eerste. Je vergelijkt alles met die eerste keer en als het dan iets anders is denk je meteen, oh, is dat wel normaal?? Ik ben bijvoorbeeld nog niet misselijk. Gaat waarschijnlijk nog wel komen hoor en dan baal ik ervan!!!!

Nou, heel veel sterkte en probeer even te bellen!

Groetjes Fenna.

Het zegt helemaal niets, ja je herkent bepaalde dingens neller, waardoor je denkt je kind sneller te voelen, maar als de placenta bijv. voor ligt, dan kan het zijn dat je heel laat wat voelt.

En wat betreft dat buikje, misschien heeft je buik zich goed hersteld. Ikz ou me er maar niet te druk om maken.

Ik ben nu 32 weken zwanger vand e vierde en de andere kids voelde ik al zo tussen de 15 en 17 weken. En dan ook al regelmatig. Nou deze voel ik wel, maar het duurde heel lang (27/28 weken) voordat ik echt goed iets voelde. En nog voel ik dit kind minder dan de anderen.

Oorzaken: veel vruchtwater, opgerekte buik die minder voelt en een voorliggende placenta.

Het kan ook zijn dat je eerste kind je zo opslokt en alle andere dingen in je leven, zodat je er gewoon minder alert op bent.

Miep

Hallo,
Ik begrijp je ongerustheid. Mijn vorige 2 zwangerschappen had ik continu leven.
Nu in mijn derde zwangerschap had ik wel vroeg leven gevoeld n.l. bij 14 weken, maar zoals bij de andere 2 steeds duidelijker voelbaar en meer werd, werd het bij deze steeds minder.  Nu ben ik inmiddels 20 weken en voel ik het gelukkig wel duidelijker en dagelijks, maar ben wel een tijdje ongerust geweest.
Verloskundige heeft aangegeven, dat ik altijd mag komen om het hartje te horen als ik twijfel.
Yoeke

Terug
Bovenaan