Tweede kindje na vroeggeboorte ?

<p>hoi allemaal ,</p><p> </p><p>ik heb een vraagje aan mama’s die te vroeg zijn bevallen zonder reden. En toch voor een tweede kindje zijn gegaan. Heb je daarvoor onderzoeken gehad , de risico’s besproken voor herhaling enzovoort.. </p><p>Liefs</p><p> </p>
 
Mijn 1e is met 35.1 geboren. Niet helemaal zonder reden. Ik had laagliggende placenta en daardoor enorm veel bloedingen hele zwangerschap. Daar konden ze ook geen reden voor geven. Dus dat is wel vervelend. Maar die angst is er zeker als je voor 2e gaat. Nu ben ik 2 lieve kereltjes rijker. Oudste is 2.5 en jongste 4 maanden. Laat het je niet tegenhouden om voor nog een kindje te gaan. De kans op vroeggeboorte is er altijd. Mijn 2e kindje is met 39.6 geboren zonder enige complicaties. Perfecte zwangerschap gehad. Niet meer onderzoeken gehad ook. Het was bij mij gewoon dikke pech
 
Ik heb vorig jaar vroeg geboorte gehad met 23 weken en 4 dagen van me dochtertje en ben 16 weken zwanger van me 3e kindje de angst zit er wel in maar weet ook dat ik goed in de gaten word gehouden in het ziekenhuis loop ook onder een gynaecoloog ik gebruik nu progesteron utrogestan om me baarmoeder rustig te houden en ze hebben kweekjes genomen inverband om te kijken of er bacteriën aanwezig zijn word maandag gebeld voor de uitslag mijn oudste dochter is met 38 weken en 3 dagen gekomen en word bijna 5 jaar
 
Op 1 april met 18 week bevallen van ons dochtertje. Nog even rustig aan, maar blijven het proberen.
Hebben veel met gyn en VK gesproken over wat vervolgstappen (kunnen) zijn bij een volgende zwangerschap


Zijn nu alweer 6week zwanger van de tweede
 
Na de 1e vroeggeboorte bij 23 weken heb ik een half jaar gewacht met proberen om weer zwanger te worden. Ik ben na 1,5 jaar weer zwanger geworden. Toen ik zwanger was, ben ik om de 2 weken gecontroleerd door mjjn gynaecoloog. Helaas begin juli dit jaar weer een vroeggeboorte gehad met 16 weken. De reden van de vroeggeboortes zijn nog niet duidelijk helaas. Dat is frustrerend. Maar we geven het niet op. Als de tijd rijp voor is gaan we voor de 3e proberen. Ik zal dan ook onder behandeling blijven in het ziekenhuis hebben ze aangegeven. Ik 
 
Terug
Bovenaan