tweede kindje ook erkennen voor de geboorte?

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Mijn vriend en ik zijn niet getrouwd. Bij de eerste betekende dit dus dat hij het kindje (de ongeboren vrucht) moest erkennen voor de geboorte wilde het automatisch zijn achternaam krijgen. Ergens in mijn achterhoofd heb ik nog de gedachte dat die mevrouw toen zei dat dit eenmalig was en dat er bij een volgend kindje bij de gemeente van uit gegaan werd dat dit dan ook zijn kindje zou zijn en dat hij het tweede kindje dus niet voor de geboorte moest erkennen.
Maar zeker weten doe ik het niet meer... Weet iemand dit?

Groetjes Wan

Hoi wan
Wij zijn ook niet getrouwt en zijn net van de week in het stadhuis geweest.
Je moet ieder kind wat je krijgt erkennen en de achternaam die het eerste kind krijgt,krijgt en volgede ook dat kun je niet meer veranderen.Tenzij het van een andere man is natuurlijk.Doe je ook nog het gezag bij de rechter anders heeft alleen de moeder dat dus kan het kind alleen bij haar op het paspoort en zo.Dat moet je doen als je het kind aangeeft.Kun je ook vragen als je het kind erkent bij het stadhuis.
ik hoop je gehopen tehebben succes

hALLO

ook bij een tweede moet dat, dit hebben wij ook gewoon gedaan. je moet ook de gegevens mee krijgen voor gezag aan te vragen
groetjes monique
mama van isa,
 27 weken

Jouw eerste kindje heeft, de achternaam van jouw vriend gekregen, doordat hij hem heeft erkend als zijn kind. Als je dat bij het tweede kindje niet zou doen (ook al heeft hij dezelfde vader) dan krijgt het kindje automatisch jouw achternaam. Het kan namelijk alleen maar de achternaam van de vader krijgen na een erkenning. Ik ken namelijk iemand die het erkennen bij de tweede was vergeten, en haar kinderen hebben dus allebei een andere achternaam.
En  zoals hiervoor al gezegd, zal je ook opnieuw voor dit tweede kindje het gezag moeten aanvragen.

Groetjes Elise

Terug
Bovenaan