Tweede kindje op komst

Hallo!

Ik ben janne en ben weer zwanger! Kan bijna niet geloven! Ik voel me bijna schuldig dat het meteen weer raak was. Moet eerlijk zeggen dat ik erg blij ben maar ook onzekerder dan bij de eerste keer. Wat niet weet wat niet deert. Hoor regelmatig miskramen om mij heen of zelfs dat het later in de zwangerschap niet gezond is. De eerste keer hield ik mij hier niet mee bezig/onbevangen, maar nu denk ik vaak:misschien ben ik nu aan de beurt. Juist omdat het zo goed gaat. Waarom ik wel en ander niet? Ook mijn schoonzus kan niet zwanger worden na meerdere pogingen. Raar, dat het bij ons zo lukt en zij al 6 jaar bezig zijn.
Herkennen jullie de angst ook? Is het normaal? Ik herken dit niet van mezelf, maar probeer wel nuchter te blijven en genieten.
Groet!

Hoi Janne,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ja ik herken jou gevoel zeker!
Wij zijn nu zwanger van ons derde wondertje maar bij de tweede was ik veel meer gespannen dan bij de eerste. Ik moet zeggen dat ik nu wel weer iets minder gespannen ben als bij de tweede, gek he?

Op het zwanger worden forum hebben we veel gelezen van meiden met miskramen, meiden die echt diep in de mm zitten, ja dan voel je je wel bevoorrecht maar daar kun je niets aan doen! Zij kunnen er ook niets aan doen dat zij meer moeite moeten doen om hun wens te laten vervullen.
Zo waren mijn eerste twee kinderen er meteen na het stoppen van de pil en nu, de derde, heb ik in de mm gezeten, hoe raar kan het lopen!?
Wat ik probeer te zeggen, iedereen heeft de wens maar niemand neemt het een ander kwalijk dat die eerder zwanger is, natuurlijk, je gunt het een ander maar je wil zelf ook, dat is het een beetje.
Ik begrijp dat je je schuldig voelt naar je schoonzus toe, lijkt me ook erg lastig, maar je kunt er eigenlijk niets aan doen. Je mag blij zijn dat het jullie zo gegund is!

Ik hoop dat je kunt gaan genieten van je zwangerschap en dat de beeb lekker blijft plakken!!!

Hoi,

Ik herken je gevoel heel erg ben ook erg onzeker of het allemaal goed gaat. De eerste zwangerschap heb ik daar helemaal geen last van gehad.

probeer er over te praten, zelf met de verloskundige kun je dit bespreken. Je moet je zeker niet schudig voelen. je mag blij zijn dat het jullie gegund is.

hopelijjk mag het een mooie zwangerschap worden.

liefs

als eerste heel erg gefeliteerd met je zwangerschap ,,, bij mij ook de 2e ,,, mijn dochter is nu pas 5 maanden omdat ik op haar 1,5 jaar heb moeten wachten dachte we we doen het eerst wel even 'veilig' gewoon zonder pil ,,, toen we zo iets hadden van oke we zien wel was het meteen raak!!! ik voel me heel gelukkig maar herken je angste wel omdat zijn eerste dochter met een sk gekomen is na een hel van een bevalling .... verder geniet ik er zeker wel van ,,, maar de angst is denk ik ook wel normaal

geniet er van xxx

Hai, ik herken dit wel allemaal. Bij onze 1e hebben we 2 jaar moeten "proberen"en nu bij de 2de was het na 2 maanden raak. Vandaag een test gedaan dus en we zijn super blij maar ben ook onzekerder omdat bij de 1e alles nieuw is en je nu van alles veel meer op de hoogte ben wat er mis zou kunnen gaan.
We blijven positief want wat is het fantastisch!!!

Terug
Bovenaan