tweede kindje opkomst

Goede morgen moeders,
Wij verwachten in november ons tweede kindje. Onze oudste zoon wordt dan vier. Nu vraag ik me af wat ervaringen zijn mbt bevalling. In hoeverre kan en moet ik nu al wat regelen qua oppas voor mijn zoon? Ik vind het lastig, want volgens mij hangt het er ook vanaf wanneer de bevallign inzet. Misschien zijn er bruikbare tips..?!

Hoi,

Of je nu al wat moet regelen dat hangt van meerdere dingen af. Waar gaat je zoontje naartoe tijdens de bevalling? Komt hij daarna gelijk naar huis of blijft hij op een logeeradres? Moet de oppas van verder komen?

Bij de bevalling van onze tweede heeft mijn man ons zoontje naar mijn moeder gebracht toen hij naar bed moest. Ik kreeg om 17.30 uur weeen en hij heeft ons zoontje om 19.45 uur weggebracht (mijn moeder woont op 5 minuten afstand met de auto, omdat zij op mijn neefje aan het passen was kon ze ons zoontje niet ophalen anders had ze dat namelijk gedaan). Om 21.56 uur is ons dochtertje geboren en om 23.30 uur kwam mijn moeder met ons zoontje en die is toen lekker na een beschuitje gewoon in zijn eigen bedje gaan slapen. Ons zoontje was nog net geen 2 jaar toen.

In oktober verwachten wij de derde en we hebben met mijn moeder afgesproken dat zij de kinderen komt halen. Mocht ik echt midden in de nacht gaan bevallen dan komt zij hier naartoe om hier te zitten, omdat wij toch graag willen dat de kinderen hun broertje of zusje snel zien en we vinden het zielig om ze midden in de nacht hun bed uit te trekken en dan bij mijn moeder in bed te leggen en dan misschien weer heel snel (mijn bevallingen gaan op het eind mega snel) weer uit bed te moeten halen om naar huis te komen.

We hebben erg getwijfeld of we mijn moeder hier naartoe moesten laten komen of niet, eigenlijk vind ik het niet zo prettig. Maar het idee dat een van de twee wakker wordt en mijn man er dan naartoe moet (en misschien de geboorte dan wel mist) vind ik   helemaal niet prettig dus dan maar zo. Mijn moeder weet dat ik haar niet aan mijn bed wil en dat we eerst heel even zelf de tijd met ons kindje willen hebben dus als het goed is komt ze dan ook pas naar boven als wij het aangeven. Mocht het kindje dus echt 's nachts komen. Als mijn weeen weer eind van de middag of begin van de avond zouden beginnen dan gaan ze dus wel bij mijn moeder slapen, dan hoeven ze maar 1 keer uit bed gehaald te worden.

Hoe je het dus gaat regelen hangt er erg vanaf wat je kunt afspreken met degene die jullie zoontje gaat opvangen, en wat voor die persoon allemaal te regelen is.

Syl
35+6

quote: benitabeer schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-09-2007 08:58:48'));

Goede morgen moeders,
Wij verwachten in november ons tweede kindje. Onze oudste zoon wordt dan vier. Nu vraag ik me af wat ervaringen zijn mbt bevalling. In hoeverre kan en moet ik nu al wat regelen qua oppas voor mijn zoon? Ik vind het lastig, want volgens mij hangt het er ook vanaf wanneer de bevallign inzet. Misschien zijn er bruikbare tips..?!

Hoi
Je moet zowiezo al weten wie er oppast natuurlijk! Maar neem aan dat je dat al hebt geregeld.
En ja, wanneer moet je zoontje weg? Dat hangt van jou af en van hem! Als je merkt dat de weeen serieuzer worden vind je het echt niet fijn dat je kind rondscharrelt. En je kind vind het waarschijnelijk ook niet leuk om te zien dat z'n moeder pijn heeft.Maar als hij toch ligt te slapen en jij voelt je er goed bij, dan wacht je tot het laatste moment. Maar voor het zelfde voel jij je er niet prettig bij. Kortom; je moet het ter plekke bekijken.
Ik kreeg om half 7 in de ochtend echt weeen, die waren nog redelijk op te vangen, mijn zoontje van bijna 3 sliep toen nog. Om half 8 kwam hij bij ons op de slaapkamer, toen ging het ook nog. hij was wel verbaasd: 'heb je zeer, doet het pijn?' kusjes geven enzo.
Maar om half 9 werden ze erger, en was het niet meer fijn dat hij erbij was, hij wilde me constant troosten en vond het zelf volgens mij ook niet leuk. Dus toen heb ik de overbuurvrouw hem op laten halen.
Om kwart voor 11 is ons dochtertje geboren, en om 2 uur toen alles echt achter de rug was en ik gedouched en wel in het kraambed beneden lag, toen kwam mijn vader (die het van de buurvrouw had overgenomen) met mijn zoontje.
Dus de tip: bekijk het terplekke!
Succes!

Hoi,
Mijn oudste is ook in november 4 geworden en ik was in november uitgerekend. Ik zou thuis gaan bevallen en het lag er helemaal aan wanneer de bevalling in zou zetten; was dat overdag, dan ging ze naar oma, was dat 's avonds/'s nachts, dan zou ze gewoon blijven slapen.
In de avond begonnen de weeën en midden in de nacht moest ik halsoverkop naar het zh vanwege een onverwachte stuit.
Toen moest ik eerst nog wachten tot mijn vader was gekomen om op te passen. (moeder ging mee naar zh)
Hou dus overal rekening mee en zorg dat je  voor elk scenario een oppas achter de hand hebt!
Succes
Sil

Terug
Bovenaan