Tweede kindje.....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben de mamavanindy en zat altijd bij 0-1 jaar te kijken. Toch werd ik vandaag nieuwsgierig naar zwanger worden en waar jullie het allemaal over hebben. Wij hebben ook besloten om na de zomervakantie hopelijk een tweede wondertje te krijgen. Ik kijk er heel erg naar uit naar deze periode omdat het toch wel weer spannend is.
Toch merk ik wel aan mezelf dat hoe dichter het bij komt, hoe meer je gaat nadenken en onzeker wordt over hoe het allemaal zal gaan met een tweede.
De ene zegt een tweede doe je zo erbij en de ander zegt dat het nu allemaal nog lastiger wordt. Zelf denk ik dat je eerst in het juiste ritme moet komen en alles moet nemen zoals het komt. Ik weet het ook niet. Verheug me super op een broertje of zusje voor onze dochter en aan de andere kant denk....denk.....denk....
Hoe ging dit bij jullie?

Groetjes van mamavanindy.

Ik heb precies dezelfde twijfels, wij hebben eergisteren besloten om voor een tweede te gaan. :) Maar onze dochter is nu 1,5 jaar. Ik zie wel hoe het gaat. Het zal wel spannend worden, maar ik zie het al helemaal zitten!

wij zijn inmiddels een jaar bezig voor een tweede wondertje, mijn zoontje is 2,5 jaar, maar ik maak me druk over de vraag hoe het zal gaan met een tweede, dat is iets wat je zelf moet ondervinden, de een zegt dit en de ander zegt dat , ik denk dat je gewoon effe je ritme en alles moet vinden dan komt alles vanzelf op zijn pootjes terecht

groetjes linda

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. Indy wordt over 2 weken 2 jaar dus tegen de tijd dat we eventueel nog een wondertje krijgen is zij natuurlijk ook al zelfstandiger.
Als ik overdag met haar bezig ben dan verheug ik me al op een tweede hummeltje!

Van nature ben ik heel positief, maar dat kan natuurlijk ook een valkuil zijn hahahah!!

Eind mei gaan we op vakantie, dus het gaat nu best wel snel.

Groetjes van de mamavanindy

Hi meiden/dames,

Hier nog een moeder die niet kan wachten tot ze weer aan 'de klus' kan. Ik wilde nooit kinderen, en nu ik er 1 heb (inmiddels 11 weken) wil ik heel graag een 2e. Wij hebben besloten dat ik vanaf maart stop met de pil en dat we vanaf april serieus gaan proberen. Hopelijk lukt het net zo snel als de vorige keer, maar goed, dat hebben we niet voor het zeggen. We beginnen maar gewoon en zien wel wanneer het lukt.

Het lijkt ons in elk geval prettig als de kindjes niet te veel leeftijdsverschil hebben. Niet zozeer voor hen, maar uit praktisch oogpunt voor onszelf.

Best spannend hoor, alleen het idee al.......!!

Succes voor jullie!

Groetjes, Dee

Hoi Dee,

Zo dat is best wel snel zeg ! na 11 weken was ik nog niet eens ontzwangerd hahaha !!!!

in ieder geval iedereen heel veel succes gewenst met de tweede ronde !!!!

Groetjes van de mamavanindy

hai meiden

een tijd geleden zat ik met dezelfde gevoelens als jullie, inmiddels is onze 2e dochter alweer bijna 8 maanden en zijn we helemaal gewend. de dingen die ik wel zwaar vond in de zwangerschap waren dat je toch de hele dag een uk hebt rondlopen (ze is nu net 3, toen ik net zwanger was 20mndn) en veel minder tijd hebt om bewust zwanger te zijn, ook was dat hele "speciaal" voelen zoals bij de 1e nu ook een stuk minder, voornamelijk omdat alle mensen om me heen het nu een stuk minder speciaal vonden.
super was wel dat mijn dochtertje tegen iedereen die het wilde horen (of niet) vertelde dat "mama baby buik" had. dat was zo vertederend en alles bij de vk en de spulletjes kopen vond ze prachtig. Toen onze 2e dochter geboren was liep ik wederom aan tegen het feit dat er nu veel minder tijd was om echt te baby-tutten zoals met de 1e, ik deed haar er echt "even bij" zoals je vaak hoort omdat een peuter zoooooveel aandacht vraagt, nu ze inmiddels bijna 8 maanden is en zelf wat meer kan en ook zelf meer aandacht opeist heb ik pas een voldaan gevoel t.o.v het aandacht geven aan haar. alles loopt nu op rolletjes al heeft dat even geduurd, ik bedoel de verzorging en alles gingen eigenlijk vanzelf maar om alles qua gevoel een juist plekje te geven koste even tijd maar nu willen we  zelfs graag een nummer 3.

succes met zwanger worden

veel liefs janneke

Terug
Bovenaan