Tweede kindje

Hi mama’s,

Ik ben 24 en ik heb een dochtertje van 8 maanden. Wij willen heel graag beginnen aan een tweede kindje omdat wij ons daar echt klaar voelen. Heeft er ook deels mee te maken dat de eerste zwangerschap een tweeling zou zijn maar eentje een miskraam is geweest aan het begin en wij hierdoor (ondanks dat we heel gelukkig zijn met ons dochtertje) toch snel een tweede willen.

Ik heb sinds deze week een hele leuke en goed betaalde baan waarbij ik een 6 maanden contract heb en na die 6 maanden krijg ik bij goed functioneren een jaarcontract. Tuurlijk ben ik wel bang dat ze het niet verlengen maar als ik nu zwanger zou raken (mocht het direct lukken) ben ik pas 5 maanden zwanger tegen de tijd dat zij moeten zeggen of ze mijn contract verlengen. Zou graag jullie meningen willen hierover..

Ook zou ik heel graag horen hoe het was om zo snel weer zwanger te zijn en wat jullie ervaringen zijn met een newborn en een kindje van 1,5 jaar..

Ik hoor het graag!! :)

Liefs! :)

Gewoon doen wat jii fijn vind. Ik heb een baby van 8 maanden oud, en ben in verwachting 20 weken. Wij wilden ook zo kort opelkaar en dat ze samen gaan opgroeien. Het zal wel zwaar zijn maar na een tijdje heeft baby nummer 2 ook een ritme dan komt allemaal vanzelf goed.

Hoi!

Heb hetzelfde gehad. Nieuwe baas na de komst van onze eerste.

Van te voren heb ik het onderwerp aangekaart met mijn leidinggevende en ben dus transparant geweest over onze wens. Voor mij was dit prettig aangezien ik niet tijdens de zwangerschap met de onzekerheid heb gezeten. Ook als ze hier niet positief tegenover zouden staan is het prettig om hier vooraf van op de hoogte te zijn en niet tijdens de zwangerschap zelf. Heeft mij een hoop stress bespaard. M’n werkgever kon het overigens waarderen dat ik er open over was. Inmiddels ben ik 37 weken zwanger en heb contract verlenging gekregen. :)

Je zult voor jezelf een goede afweging moeten maken op basis wat voor jou goed voelt..

Succes!

Terug
Bovenaan