Tweede kindje

Ik heb nu een kindje van bijna 1, ik zou zo graag een broertje of zusje voor hem willen
Maar ik twijfel ik wil het zelf wel zo graag en weet ook zeker dat dit gaat lukken en ik het ook aankan ondanks mijn eerste kindje nog niet zo oud is, maar ik twijfel mijn man werkt veel is vaak moe en heb ik vaak echt af en toe even moeten pushen om iets te doen .. vaak moest ik dan ook veel doen. Hier hebben we wel een goed gesprek over gehad en hij is veranderd helpt veel meer en heeft vaak ook papa avonden en staat snachts op als het nodig zou zijn
Maar ik twijfel nu .. omdat ik bang ben dat dalijk bij ons tweede kindje weer hetzelfde heb dat hij dan niks doet

Iemand ervaring wat moet ik doen er gewoon voor gaan omdat ik het graag wil of juist nu nog niet
 
Is best wel herkenbaar. Als je man nu meer helpt is er best kans dat hij daar bij de 2e mee doorgaat. 
Maar die vermoeidheid zal niet ineens minder zijn of zo. 
Recent is wel de verlofregeling voor vaders uitgebreid. En er is sprake van een nieuwe regeling, waar als de vader er geen gebruik van maakt, de moeder het mag opnemen.
Dat zou misschien kunnen schelen voor je overweging?
Mijn man heeft regelmatig veel stres, terwijl hij degene was met een baby wens. Ik heb altijd gezegd, als ik er 1 neem, moet er minimaal nog 1 bij, zodat ze niet alleen op de wereld staan. Maar mijn zwangerschap was heel zwaar. En de baby was het eerste halfjaar een rampzalige slaper. Dus ik ben er ook nog niet uit. 
 
Hoi, 
ik zou zelf nooit snel weer een kindje willen, omdat de eerste nog niet zelfstandig is. Voor mij zelf zou ik tmpas willen als ze een jaar of 3 ,4 is en naar school gaat zodat ik dan overdag vrije handen zou hebben voor de baby. Ik denk dat je wel goed met je partner moet gaan zitten want dit is niet een beslissing die je in je eentje maakt. En ik denk als hij niks doet je er zelf aan onderdoor kan gaan. Wellicht overspannen raken waar beide kindjes niks aan hebben. Ik zou nog even wachten maar dat is mijn mening. 
 
Terug
Bovenaan