Tweede kindje

Onze lieve knul is in augustus geboren, hij is nu 11 weken. We willen heel graag een tweede kindje (als het ons gegund is uiteraard). Sterker nog, we zitten er aan te denken om hier snel mee te beginnen.
Het lijkt ons wel leuk dat die twee bijna dezelfde leeftijd hebben en dus veel samen kunnen doen, veel samen dingetjes voor het eerst beleven etc. Maar.. is het te doen.. Twee van die kleintjes.. Even de stad in bijvoorbeeld is nu wel goed te doen, maar wat als er nog eentje mee gaat.
Heeft iemand ervaring met meerdere kindjes vrij kort na elkaar?? Is er iets waar we serieus over moeten nadenken??

Groeten

PS Ik besef me wel heel goed dat we het niet voor het zeggen hebben natuurlijk. Het heeft 2 jaar geduurd voordat ik zwanger was, dus grote kans dat het dit x ook weer op zich laat wachten.

Hai...
Ik ben oppasmoeder en heb wel oppaskindjes van dezelfde leeftijd ongeveer .....en nu met nog een baby (jari 9 weken) erbij is het best druk. Thuis valt het allemaal nog wel mee, maar als je weg gaat is het een heel hebben en houden om mee te nemen zeg ik eerlijk. Ik doe het wel nog steeds graag dus heb het er voor over dat gesleep...hihi
Maar je bent wel beperkter met weggaan. Tussen mijn eigen kids zit er meer leeftijd tussen  en mijn dochter kan al zelf goed lopen (3,5) en dat vind ik zelf wel prettig ook dat ze al zo zelfstandig is.

Om te gaan jakken zijn er ook van die fijne dubbele wagens te krijgen en als ik hier de kids mee neem naar de eendjes, speeltuin of de psz dan gaan ze fijn in de bolderkar mee. En dat vinden ze geweldig.....
(behalve vandaag met het rotweer is het minder...grrrr...)

Maar jullie moeten samen goed overwegen wat je zelf wilt en daar een beslissing in maken. Gr. Nessie

Nou tomaatje... spannend. Hihi.. het lijkt me gewoon grappig om nu weer zwanger te zijn. Ik hoop het niet maar als het zo is, ach ja.
Maar ik hoop dat je goede tips krijgt van iedereen.. ik heb er geen ervaring mee. Denk dat er beide voor en nadelen aanzitten. Dus succes met jullie beslissing maken. Lijkt me leuk als je binnenkort hier aankondigt dat je je tweede verwacht maar anders..... oefen ze!

leuk hoor!!!
ik hoop zelf ook binnen een jaar weer zwanger te zijn
ben er dus nog niet over uit of ik weer aan de pil zal beginnen.
maar inderdaad denk dat er zowel voor als nadelen aanzitten
in ieder geval succes

groetjes mira mv marek 8wk

Hoihoi

Ik heb nu twee kids. Ik wilde ze ook heel graag dicht bij elkaar qua leeftijd. Het is gelukkig ook gelukt. Ik was weer zwanger van nummer twee toen onze kleine meis 6 maanden was. Bo is nu 17 maanden en Raf is 2 maanden, dus een verschil van 1 jaar en 3 maanden. Het was wel ff heavy op het laats van de zwangerschap maar gelukkig liep Bo vrij vroeg, met 1jaar , zodat ik haar niet steeds mee hoefde te sjouwen. Nu vind ik het geweldig. Het is wel ff aanpassen met flesjes geven en eten aan de andere geven, maar daar vind je vanzelf een weg in. En bij een tweede vind ikzelf gaat alles een stuk relaxter. Je laat hem wat langer huilen als je bezig bent met de eerste. Het op stap gaan doe ik ook met een duowagen, achterste gedeelte kan helemaal plat zodat Raf en nu lekker in kan liggen en een reiswiegje en strax kan die gewoon rechtop zoals een buggy. Heel handig. Bo kan nog echt nog niet zolang lopen. Je moet wel echt plannen als je iets wilt gaan doen , maar dat had ik met de eerste ookhoor. Het is wel druk maar ik denk als de tweede later komt je het net zo goed druk zult hebben. Bo vind het geweldig en is totaal niet jaloers maar als ze ouder was geweest misschien wel. Je zult bij alletwee voor en nadelen hebben. IK vind het in ieder geval super zo. Wil graag nog een derde maaaar die mag nog ff wachten .
Moet alleen uitkijken dat ik Raf niet alleen beneden laat met Bo als hij op de grond ligt, want daar is ze nog te ruw mee. Ligt dus veel in de box op een veilige afstand. Ze weet nog niet zo goed dat ze hem pijn doet ofzo. Maar ze is wel heel lief voor hem. Ze zegt ook   waf = raf maar mama ho maar hahaha.

Succes met je keuze enne we horen het wel hihihi

Kuzz Kim

Terug
Bovenaan