Tweede komt wel erg snel, wie heeft ervaring?

Hoi allemaal,
Helaas doet de verloskundige er erg luchtig over, maar ik zit er echt mee...
Mijn zoontje wordt 22 november 1 jaar en de volgende komt eind april. Die was niet gepland. Iedereen feliciteerd me met de zwangerschap en ik zie ook niet tegen de bevalling op.
Waar ik dan mee zit? Met een kleine van nog geen anderhalf jaar straks (die overigens nu al trappen opkruipt en al bijna zelfstandig loopt) en een volgend kindje. Hoe moet ik dat in vredesnaam aanpakken? Mijn zoontje is erg actief en leeft op aandacht (dat ie nu al wel geleidelijk aan minder krijgt, moet ie toch aan wennen).
Daarbij heb ik bekkeninstabiliteit en met mijn zoontje kreeg ik daar pas echt last van met 7 maanden zwangerschap. Nu heb ik er nu al last van. Hoe moet ik dat straks doen?
Twee kinderen, 80-100% afgekeurd en juist doordat ik straks 2 kinderen heb verlies ik die uitkering... En dat geld kunnen we niet missen...
En dan: gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan...
Ik hoop dat iemand hier in ieder geval ervaring heeft met twee kinderen kort op elkaar, want misschien dat dat dan de zorg daarover wat minder wordt...

Groetjes,
Joek

Hoi,

Ook ik heb twee kinderen waar anderhalf jaar tussen zit. Nummer 1 was gepland, nummer 2 niet. Ik was heel blij met de zwangerschap, maar ik zag ook erg op tegen de situatie. En eerlijk is eerlijk het was erg zwaar. Ik heb ook een eerste kindje dat zeer veel aandacht vraagt en de hele dag op onderzoek uit is. Daardoor was strak plannen erg belangrijk. De jongste is nu een jaar en nog steeds zit de planning erin. Ze gaan samen 's middags naar bed, dan kan ik even bijkomen, opruimen etc. 's Avonds gaan ze samen om 18.30 uur naar bed en dan is de avond voor mij. Ik heb gemerkt dat ik het volhou door ook tijd voor mijzelf in te plannen. Ik ga 5 avonden hardlopen (al is het maar 40 minuutjes, even ontladen), ik spreek regelmatig dingen af met vriendinnen en mijn man neemt ze ieder weekend even een halve dag mee, zodat ik echt tijd voor mijzelf heb.
Ik kan je helaas niet zeggen dat het gemakkelijk is, maar wat ik wel merk is dat het steeds gemakkelijker wordt. Ze beginnen nu samen te spelen en hebben het samen heel gezellig.
Waar een ander net uit de luiers is en weer helemaal terug moet bij een groter leeftijdsverschil tussen de kinderen, zit jij nog in dat ritme en gaat nummer twee gewoon daarin mee. Ze hebben ook erg veel aan elkaar als ze zo dicht op elkaar zitten.
En ja, het is best pittig, maar geniet van je wondertje, want dat is en blijft het en zorg in ieder geval ook goed voor jezelf!

Hoi,

Het is nie mijn 2de tweede kindje wat zo snel komt maar mijn derde kindje dat snel volgt op de 2de. Tussen Lotte en Jozua zit 20 maanden en tussen Jozua en de baby straks maar 14 maanden.
Het leeftijdsverschil tussen de oudsten wilde we graag klein hebben en dat is wonderwel gelukt, maar kindje nummer was totaal niet gepland maar WEL zeer welkom!!!!!!
Ik weet ook nie hoe ik het allemaal ga doen met een bijna 3 jarige, eentje van 14 maand en een heel klein baby'tje erbij.
Ik laat het allemaal wel op me afkomen en zie het wel, kan me er nu heel druk om maken maar straks loopt het anders en heb ik me voor niks zorgen zitten maken. Ik geniet maar van nu toch echt de allerlaatste keer dikke buik en de rest.
Maar ik lees dat er bij jou wel andere dingen meespelen, zoals een bekkeninstabiliteit en een uitkering....dat speelt hier niet dus dat ligt toch wat anders dan.
Maar toch geniet van je zwangerschap, want het is toch een WONDER dat er zoiets in je mag groeien.

Groetjes van Mieke mv Lotte (17.02.2004) & Jozua (15.10.2005)
en 31 wkn zwanger van een kadootje

HOi hoi

Ook ik heb dat mijn oudste nu 9 jaar maar de middelste   en de jongste zitten ook kort op elkaar ze zijn altijd 2 weken even oud er zit nog geen jaar tussen
Gister is de jongste 2 geworden en de middelste word 13 november 3 jaar
Dus zo zie je maar weer en ben nu zwanger van mijn 4 de kindje uitegerekend op 15 november Dus alles straks bij elkaar
Je moet je niet druk maken het komt wel goed Ik had dat in het begin ook hoe doe ik dat en moet nog werken ook pffffff Maar blijf rustig en maak je er geen zorgen over dan gaat alles vanzelf Dat heb ik nu ook En als ikdan zie hoe mijn knulletjes leuk met elkaar spelen nu echt geweldig het heeft ook zijn voordelen

Dus geniet er lekker van joh

Groetjes bekkie 72   (37,6 wk)

Mijn ervaring is dat het allemaal vanzelf gaat lopen. Ok die bekkeninstabiliteit si natuurlijk wel een hele vervelende factor,maar wees wel blij dat jouw kindje lekker al het één en ander kan, dat scheelt een opp tilwerk.

Tussen mijn oudste twee (nu 7 en 8) zit 16 maanden, verder heb ik een pukje van 7 maanden en verwacht ik in april (net na de verjaardag van pukje) de vierde.

Allemaal gepland en ik geniet er inderdaad van. En dat mag blijkbaar ookw eer niet, want ik word constant op mijn oren geslagen met dat het wel zo ontzettend druk zal zijn.

Mara wta is druk.

Hele veel sterkte en weet je wat je moet gewoonniet te veel willen. Lata het maar over je heen komen.

Miep

hoi allemaal
ik heb ook twee kinderen kort op elkaar ze zijn nu 5 en bijna 4 jaar en het liep toen allemaal vanzelf wel tijdens de zwangerschap was het soms wel zwaar maar nu kunnen ze zo goed met elkaar spelen maar nu onze jongste 1 is merk ik wel dat het allemaal veel anders gaat dan toen deze mag meer zelf dingen ontdekken ons jongetje van nu 5 moest wel veel aandacht delen met zijn zusje toen die geboren was en onze dochter werd gewoon meegesleept door haar broer door hem kon ze ook veel meer dan ons jongetje van 1 die mag alles zelf ontdekken.maar het komt allemaal vanzelf wel goed onze kinderen ik heb er vier hebben wel allemaal hun eigen dingen dus ze krijgen ook wel appart aandacht   dat is wel belangrijk vindt ik
groeten spoell

Bedankt voor jullie berichtjes. En jullie hebben wel gelijk hoor, moet me niet al te sappel maken.
En idd, ben erg blij dat de oudste zo snel is in zijn ontwikkeling. Probeer het ook  te stimuleren, voor zover hij dat toelaat.
Ook probeer ik wel te genieten van de zwangerschap, hou ook daarom een beetje een zwangerschapsdagboekje bij. Dan sta je er heel even bij stil.
Het is alleen erg naar als je geconfronteerd wordt met nog meer lichamelijke achteruitgang. Loop er bij als mijn mans oma, maar dan nog net niet met stokken. Zij is overigens de 80 gepasseerd. En das soms best even moeilijk.
Maar dan heb je dat lachebekje weer voor je die  je uitdaagt om  kiekeboe te spelen enzo. En dan vergeet je het even. Tot ie in bed ligt, dan kan ik niks meer.
Nou ja, ik zie wel hoe het loopt, ben allang blij dat ik jullie verhalen heb kunnen lezen en zal wat meer met de dag gaan leven. Dat werkte altijd goed, dus waarom nu niet, toch?
Groetjes (en hopelijk meer verhalen?)
Joke

hoi joke,

ook ik wilde even laten weten dat ik nu zwanger ben van mijn derde en dat ik een heel druk mannetje heb van nu inmiddels 6 ook heb ik een dochter van bijna 4, is allemaal niet zo dicht op elkaar als bij jullie maar kan me voorstellen dat het erg zwaar is. mijn zoon vroeg en vraagt nog steeds alle aandacht en is erg druk niks is goed en daarom vindt ik zelf dat mijn dochter veel gemist heeft in haar babytijd omdat je inderdaad altijd eerst bezig bent met de eerste en omdat zij een makkelijke baby was kon ik haar ook makkelijk na het eten en de verzorging weer in bed leggen. maar als je twee drukke kinderen krijgt zou het wel echt zwaar zijn. maar een ding kan ik je wel zeggen gepland of niet ik hou onwijs veel van ze en zou ze echt niet willen missen ook niet als ik het over kon doen vandaar nu nummer 3 maar nu zit er wel een voordeel aanvast, ze zitten straks alletwee fulltime op school en heb ik alle tijd voor de kleine. je rold er vanzelf wel in. succes

Terug
Bovenaan