Tweede miskraam in 4 maanden

Hoi dames,
Ik ben er net achter gekomen dat ik mijn tweede miskraam ga krijgen. Heel verdrietig.. ik vroeg me een aantal dingen af. Weten jullie hoe groot de kans nu is dat het nog eens gaat gebeuren? Zijn er dames die ook eerst twee miskramen gehad hebben en waarbij het daarna goed gegaan is? Ook zijn mijn vriend en ik van plan ons te laten onderzoeken omdat we beide nog redelijk jong zijn. De verloskundige vertelde me echter dat er 9 van de 10 keer niets uit deze onderzoeken komt. Zijn er dames die deze onderzoeken ook hebben ondergaan? Wat kan ik van de onderzoeken verwachten en is er bij jullie wel eens iets uit gekomen? Groetjes!

Zelf geen ervaring mee, maar mijn schoonzus kreeg 5 miskramen binnen een jaar. Daarna nam ze een half jaar rust en toen was ze weer zwanger en dat ging goed. Ze hebben nu een zoontje van 1 jaar.

Onderzoek wees bij hun ook niks uit, het was 5x dikke pech. Maar misschien was 5x achter elkaar zo snel zwanger raken ook niet zo goed voor haar lichaam. Ze had amper se tijd om te herstellen van miskraam 1, was direct wéér zwanger, dat ging wéér mis etc... dat half jaartje rust heeft haar duidelijk goed gedaan.

Sterkte! En gun je lichaam misschien even 3 maanden rust hierna voor je het weer probeert!

Ik heb zelf bijna 4 jaar gedaan over zwanger worden. Dat lag aan een probleem bij mijn man, dat voor jullie verder niet relevant is. Maar ik heb ook 2 miskramen gehad. De 3e keer bleef het wel zitten. Bij mij is uit onderzoekjes nooit iets gekomen. Mijn lichaam deed zijn werk prima. Ik heb de vruchtjes nooit laten onderzoeken ofzo. 
Ik weet hoe moeilijk het is om te accepteren, maar het is meestal echt gewoon heel veel pech hebben. Het maakt de kansen een volgende keer niet kleiner.

Ik heb zelf vorig jaar 3 miskramen in 1 jaar gehad. Heel verdrietig inderdaad maar ben de 4e keer gewoon zwanger geworden. Ik ben nu 33 weken. Bij mij leek het te liggen aan magnesium en B12 tekort. Na het pakken van deze vitamines ging het bij mij wel goed. Ik weet niet of dit bij jou ook zo het geval is maar je zou het kunnen proberen. Fit for fertility van Rika heeft hier mooie gratis artikelen over geschreven. Sterkte komende tijd. Ik hoop voor ie dat het de derde keer wel lukt.

Liefs,

Joanne

Ik had eerst een bbz en daarna een vroege miskraam. Vervolgens bleek dat er toch schade was aan mijn eileider, wat het klimaat in de baarmoeder verpestte door de vochtophoping in de eileider. (Dit was ook op echos te zien en ik had er ook pijnklachten door, dus ze hebben het onderzoek volledig daarop gefocust en verder nergens naar gekeken eigenlijk.) Daardoor was zwanger worden moeilijk en ging het bovendien een keer kort na innesteling mis. Vervolgens daaraan geopereerd en eigenlijk meteen daarna gezond zwanger geworden van mijn zoontje. Helaas daarna weer een miskraam meegemaakt, maar wel pas op een latere termijn (met ruim 9 weken gestopt met groeien ipv met zo'n 4-4,5), dus duidelijk niet door hetzelfde probleem. Nu moet ik een tijdje wachten met opnieuw zwanger raken, omdat die laatste miskraam erg veel van mijn lijf gevraagd heeft. 

Heel veel sterkte met deze miskraam!

Heyy, wat vervelend om te horen. Het is echt verschrikkelijk om 2 miskramen mee te moeten maken. Ik heb ook twee miskramen gehad en ook in 4 maanden tijd! Ik heb mezelf daarna direct laten onderzoeken in het ziekenhuis. Ik kon nameijk niet geloven dat dit "pech" was want wij zijn ook nog redelijk jong. Uit mijn onderzoek kwam dat ik een erfelijk bloedstollingsprobleem heb genaamd. Dit was volgens gynecaloog te verklaren waarom ik twee miskramen achter elkaar heb gehad. Bij mijn eerst volgende zwangerschap mag ik met injecties bloedverdunners gaan spuiten. Hier gaan goede verhalen over rond. Ik kan je adviseren om ook te starten met onderzoeken in het ziekenhuis, want als je zo door blijft gaat dan blijf je heel onzeker lijkt mij. Grote kans dat er niks bij jou uitkomt, maar je kan het beter zeker weten. Ik ben nu trouwens 4 rondes verder na mijn 2de miskraam, helaas nog zonder zwangerschap.
Heel veel sterkte gewenst!
Groetjes, Mel

Ik heb ook 2 miskramen achter elkaar gehad. Domme pech zeiden ze. Wij hebben geen onderzoek laten doen omdat je dan ook enkele maanden niet zwanger mag worden. Daarna direct raak en die zwangerschap is goed verlopen. Bij onze 2de direct zwanger en geen miskraam gehad.
Vriendin van mij heeft er 8 gehad in totaal. Onderzoek gehad en domme pech. Heeft nu 3 kindjes.

Ik heb binnen een jaar 3 miskramen gehad, vanmiddag weer een positieve test in handen gehad. De gynaecoloog heeft ons laten weten dat uit die tests 9 van de 10 keer niets uit komt. En als er als iets uit komt kunnen ze er 9 van de 10 keer niets mee. Daarnaast mocht ik ook 3 maanden niet zwanger zijn, maar daar zit nou net het probleem niet.
Wij hebben al een gezonde zoon, dus dat geeft ons wel wat meer hoop. Wij hebben toen besloten om nog 1 zwangerschap 'te proberen' voordat we verdere onderzoeken gaan laten doen.

Terug
Bovenaan