Tweede miskraam is een feit

Gisteren middag op mijn werk was helaas het doorslag moment van onze tweede miskraam na bijna 8 weken zwangerschap.

Ik had al een ruime week last van bruine afscheiding en soms een bloeding.

Ik had zo gehoopt dat het goed zou gaan deze keer.... Het lijkt ons maar niet gegund.

Volgende week vrijdag krijg ik een echo om te kijken of mijn lichaam het zelf heeft afgestoten of dat ik gecurreteerd moet worden.

Ik zit even in zak en as. Ik word dit jaar 35, en zijn al ruim 2 jaar bezig met hulp van het ziekenhuis. Voorlopig maar eerst weer zien te herstellen want de geestelijke klap is deze keer enorm.
 
Heel veel sterkte! :(
Ik zou maandag 11 weken zijn, maar helaas gaf de echo ons slecht nieuws. Deze week moet ik afwachten, maar voel me vreselijk.
Bij mij begon het met 7 weken, 1 week bruinverlies en toen 1x heel veel helder rood bloed. Daarna een kloppend hartje gezien. Helaas valse hoop.
 
Ik wens je veel sterkte en liefs toe, zorg ervoor dat je de tijd neemt om het te verwerken.
 
Groetjes 
 

Oh wat vreselijk ook voor jullie! Het is zo oneerlijk en je voelt je zo machteloos. Ook al hou je er rekening mee gezien de voortekenen, het moment van doorbreken maakt het ineens definitief. Ik zou afgelopen maandag een echo krijgen maar die had ik afgezegd, was te bang om het kloppende hartje te horen en daarna alsnog een miskraam te krijgen. Erg blij dus dat ik het had afgezegd. Ik heb me de afgelopen 8 weken depressief gevoeld en veel gehuild. Vrij snel had ik het gevoel dat het weer niet goed ging komen. Ergens in de 5e week had ik voor het eerst een beetje bloed na het plassen. In week 6 iedere dag lichtbruine afscheiding wat in week 7 veranderde in donker bruin.... Het lichamelijke gedeelte zal een week nodig hebben, althans, dat was bij mijn eerste miskraam zo... Het geestelijke gedeelte zal deze keer echter een hoop tijd gaan kosten. Ik heb besloten professionele hulp te zoeken want de afgelopen weken zijn erg "donker" geweest.  
 
Wat verschrikkelijk! Het is een hele heftige pijnlijke periode. Bij de eerste miskraam denk je nog dat dit kan gebeuren, maar bij de tweede moet het goed gaan! Zelf heb ik 3 misrkamen gehad en al 4 jaar bezig, nu ben ik 12 weken zwanger en hoop dat het nu goed gaat. Bijna iedereen in mijn omgeving was op de hoogte en dat gaf mij ook veel steun. Denk dat het idd verstandig is om professionele hulp te zoeken, had ik achteraf miss ook moeten doen. Heel veel stertke de komende tijd! Er komt een tijd dat het wel goed gaat.... daar moet je altijd vertrouwen in blijven houden! 
 
Hoi Jet,
Bedankt voor je lieve reactie. Wat verschrikkelijk dat jullie 3 miskramen hebben moeten doorstaan. En wat moet jij je onzeker hebben gevoeld iedere keer als je weer opnieuw zwanger werd. En gefeliciteerd met je huidige zwangerschap, wel een geruststelling dat je de hele prille periode nu voorbij bent. Het is fijn om erover te kunnen praten met lotgenoten, vandaar dat ik hier graag op het forum mee praat. Mijn familie en collega's weten er vanaf maar mensen die dit niet hebben meegemaakt weten niet wat de geestelijke impact is, en dan heb ik het niet over het lichamelijke ongemak van enorme buikpijn en hevige bloedingen. Ik stel het op prijs dat je je verhaal hebt gedeeld, het geeft mij moed om te horen dat je weer zwanger bent. Ik weet dat het gewoon weg Russische roulette is, ik hoop dat het geluk ooit aan mijn kant zal staan. 
 
Het klopt idd dat het meer geestelijk dan lichamelijk is. En als mensen het niet mee gemaakt hebben is het onbegrijpelijk, maar dat is ook logisch. Begreep dat je onder behandeling bent bij een ziekenhuis, hebben ze daar een speciale fertiliteitsafdeling? Zelf was ik eerst ook in het ziekenhuis op de afd Gyn. Maar later ben ik overgestapt naar een fertiliteitskliniek. Daar kreeg ik gelijk bloedonderzoeken om te kijken of hier misschien iets aan de hand was (schildklier, afweersysteem, suiker/diabetes etc.) ook voelde het daar veel gemoedelijker. Dit gaf mij ook weer meer vertrouwen dat het bij mij wel goed zat en als er wel iets was dan kunnen ze daar wat aan doen. 
 
Terug
Bovenaan