Tweede miskraam op komst? Bloedverlies na vrijen...

Hallo,

Ik heb vorig jaar april een miskraam gehad na twee jaar bezig te zijn geweest. Bij 6 weken een korte bloeding gehad (helder bloed). Bij 8 weken bleek toen dat het vruchtzakje leeg was en bij tien weken pas (spontane) miskraam gehad.
Nu ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger. Heb met 6 weken en drie dagen weer een bloeding gehad (kort en helder bloed voorafgaand door donkerbruine afscheiding). Ik heb de volgende dag gelijk een echo gehad, waarbij een bloeduitstortinkje in het vruchtzakje te zien was. Omdat ik nog maar 6 weken was kon niet gezegd worden of ik weer een miskraam ging krijgen, het kon nog alle kanten op. Ik wist het op het moment van de bloeding zeker dat het weer fout was (vreselijk  gehuild) maar zal toch de tweede echo moeten afwachten die ik pas op 6 februari heb (mijn gynaecoloog heeft nogal een druk spreekuur en is ook nog eens op vakantie). Nu heb ik vanochtend seks gehad en daarna gelijk bloedverlies,heel licht en waterig wat misschien wel heel normaal is geloof ik, maar ik maak me zo'n zorgen!

Heeft iemand anders dat ook gehad, zo'n bloeduitstortinkje in het vruchtzakje? En wie heeft er na seks ook weleens bloedverlies gehad?
Ik durf niet te hopen op een goede echo maar doe het toch!

groeten
Beppie4

Hoi,

Bloedverlies na sex kan heel goed. Het komt dan niet van het vruchtje of de vruchtzak. De baarmoederhals en baarmoedermond zijn nu veel beter doorbloed. Bij het vrijen kan dat een beetje beschadigd raken. Ook bij een moeizame stoelgang waarbij je flink moet persen (sorry) wil het nog wel eens gebeuren dat je bloed verliest.
Ik heb tot nu toe in 3 van mijn 4 zwangerschappen bloedverlies gehad. En 2 keer was er niks aan de hand. De andere 2 keren heb ik 1x bloedverlies gehad en 1x niks, maar toch een mk.
Het hoeft dus helemaal niks te zeggen. Bel anders met je vk. Je bent nu zover dat ze goed kunnen zien op een echo of er een hartje klopt. Leg gewoon uit dat je weer bloedverlies gehad hebt, en waardoor. Wie weet mag je eerder een echo. Hoef je niet zo in spanning te zitten.
Sterkte!

Groetjes, Kat

hoi hoi,

ik had bij de eerste 2 zwangerschappen geen bloedverlies bij de 3e met 6 weken ook helderrood bloed, toen bleek met de echo ook dat er een bloeduitstorting bij het vruchtzakje zat, toen hebben ze het direkt weggehaald, een hele nare dag. Nu ik weer zwanger ben had ik met 6 weken weer helderrood bloed, toen heeft de verloskundige gekeken en kon ook niets duidelijk zeggen ook nu zat er weer bloed bij het vruchtzakje en nog verschillende bloedingen in de rest van mijn baarmoeder. ( de vorige keer toen ik gecurreteerd ben is dit in een duits ziekenhuis gedaan daar ik op dat moment in duitsland was). De verloskundige zei tegen mij dat ik met 8 weken opnieuw een echo zou krijgen, maar dat het alle kanten op kon. Nou na 2 weken weer terug, en wat denk je? geen bloedingen meer te zien en een springlevend kindje. Ben nu 26 weken en 1dag zwanger van onze 3e dochter! Ik hoop dat je iets aan mijn verhaal hebt. En laat even weten hoe het verder met je is, ook na de echo.

heel veel geluk en succes, ik duim voor je

gr. Helen mv Patricia 5 jaar, Dominique 3 jaar en beebje 3-5-06

Kan niet uit ervaring spreken van bloedverlies.
Donkerbruine afscheiding heb ik deze keer ook gehad en dat wel 5 weken lang.
Was heel bang dat het rood zou gaan worden.
Heb al 3 miskramen gehad en een 4e zag ik niet zitten.
Nu ben ik 23 weken en alles gaat perfect.
Na een lange tijd bezig te zijn en dan toch te eindigen met een miskraam is zo ontzettend klote.
Ik wens je veel succes.

Groetjes mery

hoi hoi

ik heb bij mijn eerste wangerschap ook na het vrijen bloedverlies gehad. Doordat je baarmoeder zo goed doorbloed is gebeurt dat sneller.  Een contactbloeding noemde ze dat toen. Inmiddels is mijn zoontje al 15 mnd en de tweede is nu op komst, waarbij ik met 7 weken weer een bloeding had. Ben nu 19w+5 en gister nog een echo gehad en alles oke.
Het kan dus inderdaad nog alle kanten op, alleen het wachten is erg vervelend.

Sterkte en ik hoop dat je straks lekker kunt gaan genieten!
liefs Clau

Hallo,

dit is mijn eerste onverwachtte maar zeker niet ongewilde zwangerschap. ik ben er heel blij mee, maar heel bang dat er iets misgaat. heb nu 3 dagen smorgens beetje bruinige afscheiding, heb naar vk gebeld en die zij dat t geen kwaad kon, maar ben toch wel beetje bang. is er iemand die dit ook heeft gehad? ben nu ongeveer 6 weken...

groetjes danielle

Hoi Danielle,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Oud bloedverlies is helemaal niet vreemd hoor, ik heb het bij beide zwangerschappen gehad en tot nu toe gaat het met beide kindjes ok...Zolang het niet vers rood bloed is wat gepaard gaat met buikpijn/krampen is er weinig aan de hand en is het niets meer dan heel vervelend en onzeker makend.

Groetjes en geniet maar van je zwangerschap

Odette(30+2 zwanger van de 2e)

Terug
Bovenaan