tweede miskraam

Ben hier helemaal nieuw en heb een vraagje. In december 2006 heb ik een miskraam gehad, ik was toen 6,3d weken zwanger. Ik was er vrij nuchter onder en had zoiets van kan gebeuren. Natuurlijk was er wel even een teleurstelling maar kon er vrij snel overheen stappen. 2 maart bleek ik weer zwanger te zijn. Heel erg blij maar ook wel ongerust. Nu kreeg ik afgelopen woensdag weer een bloeding en ik wist direct dat het mis was. Ik was toen 7,5d weken zwanger. Vorige keer kreeg ik het advies van de verloskundige om af te wachten. Kreeg ik geen koorts dan was de miskraam goed verlopen. Bij deze miskraam heb ik dan ook niet naar de verloskundige gebeld. Vraag is dus of ik dat wel moet doen. Geven ze hetzelfde advies als de vorige keer of wordt je doorgestuurd naar gyn.loog. Ik hoop dat iemand hier antwoord op weet. Heb trouwens al gezonde dochter van 2 jaar, dus het kan wel!

Voor iedereen die ook een miskraam heeft of heeft gehad: veel sterkte.

Hoi Mel,

Wat vervelend voor je dat het weer mis is gegaan.
Toch vind ik de reactie van je verloskundige wel een beetje raar hoor. Ook bij je eerste miskraam.
Ik heb in oktober een miskraam gehad (leeg vruchtzakje). Ik werd meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis. Bij mij kwam het niet uit zichzelf los dus dat is dan wel een verschil. Echter, mijn verloskundige stuurde altijd de mensen door. Dan konden ze in het ziekenhuis ook bepalen of alles goed was verlopen. Dus ook bij miskramen die wel zelf op gang komen. Soms blijft er namelijk nog wat achter in de baarmoeder en dat kunnen ze in het ziekenhuis dan goed zien.

Mijn gynaecoloog zei destijds dat ze pas na 3 miskramen verder onderzoek gaan doen (tenminste in het ziekenhuis waar ik onder behandeling ben).
Ik zou anders, als je daar behoefte aan hebt, gewoon vragen aan je verloskundige hoe je nu verder moet gaan. Het blijft toch vervelend, een miskraam en ik werd er erg onzeker van.

Ik ben na mijn miskraam meteen weer zwanger geworden maar kreeg toen last van heel veel bloedingen. Daarom loop ik nog steeds via het ziekenhuis en ik moet je zeggen dat ik daar heel blij mee ben. Ik word er ontzettend goed opgevangen.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop voor je dat het de volgende keer wel goed gaat!

Groetjes,
Maike
22w zwanger

Hoi Mel

Als eerste wil ik je veel sterke wensen.
En ik sluit me bij Maike aan.
Zelfs heb ik in 2006 2 miskramen gehad, dat was in januari ik was 5 weken zwanger,en de andere was begin maart ik was toen 7 weken zwanger. Toen ben ik in april 2006 weer zwanger geraakt en daar ging het ook weer fout.Die zwangerschap heeft 38 weken geduurt.Mijn meisje is overleden ( domme pech ) zeggen ze.
Als ik weer opnieuw zwanger zou raken , dan krijg ik een hele strenge controle, maar goed ook.Wij zijn zo goed opgevangen bij de gyneceloog .Ik zou zeggen ga naar een gyneceloog toe.

Veel liefs

Peggy *mama van anouk*

Hallo Mel,

Aan de miskraam zelf kunnen ze helemaal niets doen (maar dat wist je helaas al). Toch is het gebruikelijk dat je wel even gecontroleerd wordt, om te kijken of alles weg is en om een mola uit te sluiten. Ze maken een inwendige echo waarop ze kunnen zien of je baarmoeder leeg is en je moet twee keer bloed laten prikken om te zien of je HCG daalt. Ik zou dus wel even contact opnemen met je verloskundige of met je huisarts, voor een verwijzing naar de gyneacoloog.

Bij mij hebben ze na twee miskramen een bloedonderzoek gedaan naar de chromosomen van mij en mijn man, maar meestal gaan ze pas na drie miskramen onderzoeken doen. Helaas komt daar meestal niets uit, het is meestal botte pech. Ik heb een paar weken terug mijn derde miskraam gehad en de onderzoeken lopen nog, maar de gyneacoloog was erg nuchter, hij gaat er vanuit dat het wel goed zit bij ons. Ik heb zelf ook goede hoop.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je iets aan deze info hebt.

Groetjes,

Zeeuws Meisje

bedankt voor jullie reacties. Heb uiteindelijk toch maar met de verloskundige gebeld maar ze geeft me wel hetzelfde advies als de vorige keer. Verder mag ik een afspraak met de huisarts maken want na 2 miskramen heb je recht op allerlei onderzoeken. Ik weet nog niet of ik dat wil want dan wordt het zo medisch. We wachten eerst maar even af en we gaan ervanuit dat het toeval is.

Groetjes Mel

Terug
Bovenaan