Tweede naam!

<p>Goedemorgen allemaal,</p><p>Wij verwachten binnenkort ons eerste kindje, een meisje.</p><p>We hebben de naam al gevonden, maar ik twijfel over de tweede naam, dus wat zouden jullie doen?</p><p>- Lily Deborah (zus heet Deborah)</p><p>- Lily Rose (stoer, twee bloemen, wel wat vaker gebruikt en je hebt Lily Rose Depp) </p><p> </p><p>alvast bedankt ☺️</p>

Hoi,
Onze dochter heet ook Lily. Ik vind alle twee de tweede naam erg mooi. Lily Rose klinkt wel heel chic, lily deborah is wel een mooie vernoeming naar je zus. Bij ons hebben we haar vernoemt naar alle twee de oma's. Maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor Lily Rose gaan. 
Succes!

Hoi,
Spannende tijd he :)
Ik zou gaan voor Lily Deborah, dit om de betekenins die het heeft.
Er vanuitgaand dat je een super goede band hebt met je zus natuurlijk!

Uiteindelijk doen wat jullie het mooist vinden!
Succes met de laatste loodjes.

Hoe ga je je kindje aanspreken? Als het alleen bij de naam Lily wordt genoemd, dan zou ik vanwege de betekenis voor Deborah gaan. Wat vind je van Lily Debby? Debby dan als variant op Deborah. Als je kindje echt met twee namen aangesproken gaat worden, dan vind ik Lily Rose mooier. 

Wat toevallig, als wij een meisje mogen krijgen deze keer dan gaat ze ook Lily heten (morgen 37 weken, dus we komen er snel genoeg achter). Dus sowieso al goede keuze, haha ;) Ik zou vanwege de betekenis ook voor de naam van je zus als tweede naam gaan. Maar dit is natuurlijk super persoonlijk, ik heb mijn zoon ook in tweede naam naar mijn eigen vader vernoemd vanwege de betekenis. Het is maar net wat je wilt eigenlijk en of je de tweede naam inderdaad ook als roepnaam gaat gebruiken. Als je alleen Lily als roepnaam gaat gebruiken, is het wel heel bijzonder voor je zus om vernoemd te worden, denk ik!

Wij hebben een vernoeming gedaan naar de opa's bij de 1e, bij nummer 2 wordt het lastig omdat qua 1e en 2e naam niet bij elkaar past of iets fatsoenlijks te rijmen is met de oma's :S
Je kan zoals hierboven al staat de naam van je zus iets anders formuleren of met de betekenis puzzelen. Lily Rose klinkt lekker hip, misschien is er ook iets met Lily Deb / Debby te maken? 

Succes met kiezen!

Terug
Bovenaan